• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بایدن: امکان آتش بس میان اسرائیل و حماس وجود ندارد

  • کد خبر : 40939
  • 19 آبان 1402 - 1:01
بایدن: امکان آتش بس میان اسرائیل و حماس وجود ندارد
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با اعلام وقفه روزانه ۴ ساعته جنگ از سوی رژیم اسرائیل و تکرار ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد در حال حاضر«هیچ امکانی» برای آتش‌بس در غزه وجود ندارد.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا که تا کنون با ایده آتش‌بس مخالفت کرده است، روز پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظرش درباره احتمال آتش بس چیست؟ گفت: «هیچ امکانی وجود ندارد.»

به گزارش ایرنا، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران اعلام کرد:  اسرائیل هر روز یک «وقفه» ۴ ساعته حملات را اجرایی خواهد کرد. اسرائیل به ما گفته است که در طول این ۴ ساعت که از امروز آغاز می شود، حملاتی در این مناطق نخواهد بود.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا افزود: ایالات متحده آمریکا همچنان در این لحظه از آتش بس در غزه حمایت نمی کند.

این مقام کاخ سفید گفت ایالات متحده آمریکا از این تحول استقبال می کند و «وقفه ها» را اقدامی در مسیر صحیح می داند.

 خط و نشان های رئیس جمهور آمریکا برای ایران و سپاه پاسداران 

بایدن همچنین تهدید کرد که نیروهای ایالات متحده اگر ناچار شوند دوباره نیروهای سپاه پاسداران و سایر گروه‌های وابسته به ایران را در سوریه هدف خواهند گرفت.

خبرنگاری از بایدن پرسید: “چرا سپاه پاسداران ایران را هدف قرار دادید؟” رئیس جمهور آمریکا پاسخ داد: “چون به ما حمله کردند.”

خبرنگار دوباره پرسید: “آیا قصدی برای حمله مجدد به آنها دارید؟”. بایدن پاسخ داد: “اگر ما را هدف قرار دهند.”

گفتنی است، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا شامگاه چهارشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای ادعا کرد: نیروهای آمریکایی به دستور بایدن به تاسیساتی در شرق سوریه حمله کردند که نیروهای سپاه پاسداران ایران و گروههای وابسته از آن استفاده می کردند.

رئیس پنتاگون گفت: این حمله توسط دو فروند جنگنده اف ۱۵ آمریکایی و در پاسخ به مجموعه ای از حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام شد.

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: برای رئیس جمهور آمریکا هیچ اولویتی بالاتر از امنیت نیروهای آمریکا وجود ندارد و ایالات متحده از خود، نیروها و منافع خود دفاع خواهد کرد.

وی در عین حال مدعی شد خواهان کاهش تنش هستیم و نیروهای آمریکایی به انجام ماموریت های ضد داعش در عراق و سوریه ادامه خواهند داد.

این در حالی است که به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، منابع میدانی به این شبکه خبری گفته اند که بخش شق شهر دیرالزور در شرق سوریه هدف چهار فروند موشک آمریکا قرار گرفت.

براساس گزارش میدانی از دیرالزور، این شهر از سمت خیابان پورسعید، هرابش هدف حمله موشکی قرار گرفت به طوری که دود از منطقه هدف قرار داده شده به هوا بلند شده است. در این حمله یک نانوایی و یک انبار خالی هدف قرار گرفته شده است.

در همین رابطه یک مقام پنتاگون به شبکه «الجزیره» گفت که بعد از این حمله هوایی بود که نیروهای آمریکایی در منطقه الشدادی هدف حمله قرار گرفتند.

شبکه المیادین گزارش داد که پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق دیرالزور، هدف حملات پهپادی و راکتی قرار گرفته است.

این حمله ساعاتی پس از حمله نیروهای مقاومت اسلامی عراق به پایگاه الحریر محل استقرار نظامیان آمریکایی در اربیل کردستان عراق صورت می گیرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=40939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.