• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی در دانشگاه

  • کد خبر : 41373
  • 22 آبان 1402 - 11:55
افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی در دانشگاه
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای وزارت بهداشت را مکلف کردند که سالانه به میزان ۱۲ درصد نسبت به افزایش ظرفیت تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی اقدام کند.

به گزارش نبض وطن، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) و در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند ج ماده ۶۹ لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است به منظور توسعه کمی و کیفی نظام آموزش علوم پزشکی، افزایش دسترسی به خدمات سلامت به ویژه در مناطق کم برخوردار، ایجاد آمادگی برای مواجهه با سالمندی، جلوگیری از فرسودگی پایوران (کادر) درمان، افزایش ظرفیت پزشکی تخصصی، سالانه به میزان دوازده درصد (%۱۲) با اخذ تعهد خدمت در مناطق مورد نیاز با فراهم آوری زیرساخت‌های آموزشی در سقف بودجه مصوب، برنامه ریزی و اجرا نماید.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است برنامه افزایش ظرفیت تربیت نیروی انسانی گروه پزشکی با اولویت رشته‌های پرستاری، مامایی، پیراپزشکی، داروسازی و رشته‌های حد واسط را ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران برساند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=41373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.