• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وصول بیش از ۹ هزار میلیارد تومان از معوقات مالیاتی و مطالبات خوزستان

  • کد خبر : 41653
  • 24 آبان 1402 - 10:08
وصول بیش از ۹ هزار میلیارد تومان از معوقات مالیاتی و مطالبات خوزستان
رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: با ورود و پیگیری دادگستری استان در راستای حفظ حقوق عامه و بیت‌المال، ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از معوقات مالیاتی و مطالبات دولتی در استان وصول شد.

به گزارش نبض وطن به نقل از دادگستری خوزستان، علی دهقانی اظهار کرد: تأمین به موقع درآمدهای عمومی کشور در جهت پرداخت یارانه‌ها و همچنین حق آلایندگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضرورت دارد، با توجه به اختیارات حاصل از مواد ۲۱۰ الی ۲۱۸ قانون مالیات‌های مستقیم و با ابلاغ اوراق اجرایی بابت بدهی شرکت‌های صنایع نفتی، پتروشیمی، فولاد و سیمان، پس از گذشت مهلت قانونی پرداخت، حساب‌های بانکی بدهکاران از طرف نماینده سازمان امور مالیاتی شناسایی شد که حاصل آن وصول ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از معوقات مالیاتی و مطالبات دولتی، و واریز آن حساب خزانه داری کل کشور می‌باشد و مانده مطالبات در مرحله وصول و عملیات اجرایی و تقسیط منطبق با مقررات اجرایی قانون مالیات‌های مستقیم قرار گرفته است.

وی افزود: حفظ حقوق عامه و حفظ حقوق بیت‌المال را از اولویت‌های دادگستری استان است، در همین راستا پیگیری مطالبات دولتی و همچنین معوقات مالیاتی به‌صورت مستمر در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در همین راستا از پیگیری مؤثر رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در همراهی، توقیف و وصول این مطالبات قدردانی کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=41653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.