• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

قالیباف: تفکر روحیه جهادی برخاسته از ایثارگری است

  • کد خبر : 42017
  • 27 آبان 1402 - 13:30
قالیباف: تفکر روحیه جهادی برخاسته از ایثارگری است
رئیس مجلس شورای اسلامی هدف گروه‌های جهادی را خدمت‌گذاری به مردم دانست و گفت: در تفکر و روحیه جهادی همه شریک می‌شوند و در فراز و نشیب‌ها تغییری نمی‌کنند بلکه خاستگاه آن برخاسته از ایثارگری و فداکاری است.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف _ امروز شنبه بیست و هفتم آبان ماه _ در آئین اختتامیه مهرواره ملی «برای ایران» که در سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار داشت: بدون شک نخستین موضوعی که در هر کار داوطلبانه‌ای باید مورد توجه قرار دهیم، روحیه جهادی است که در فراز و نشیب‌ها تغییری نمی‌کند و خسته نمی‌شود و این خواسته، برخاسته از یک فضای بروکراسی نیست، بلکه مبتنی بر ایثارگری و فداکاری است.

وی درباره تفاوت بین کارهای خیریه و جهادی در محیط‌های علمی و دانشگاهی و دیگر محیط‌های جامعه توضیح داد: تفاوت ماهوی در این است که دانشگاه باید پرچمدار مدیریت دانش هم باشد و از سوی دیگر باید بتواند فرهنگ بسیار غنی کار خیر و نیکوکاری را با یک مبانی مستحکم پیش ببرد و تجربه‌ها را در کنار هم قرار دهد.

وی اضافه کرد: کار داوطلبانه هیچ منافاتی با نهادسازی ندارد. بلکه از سال ۵۷ که انقلاب پیروز شد تا سال ۵۹ که جنگ تحمیلی رخ داد، بسیج به سمت پیشرفت و محرومیت زدایی گام برداشت و به جهاد سازندگی کمک کرد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بسیج و جهاد سازندگی برای پیشرفت و محرومیت زدایی گام‌های مهمی برداشتند، یادآور شد: در دوران دفاع مقدس هم بسیجی‌ها فعالیت چشمگیری داشتند و در پایان سال ۱۳۶۰ عملیات فتح المبین انجام شد و قبل از آن هم شکستن حصر آبادان به سرانجام رسید.

قالیباف با بیان اینکه ریشه‌های انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس عمیق شده است، گفت: قبل از اینکه به هر منطقه‌ای برویم، باید نظام مسائل آن منطقه را به خوبی بشناسیم و قدرت حل مسائل را پیدا کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی، این سلیقه و آن سلیقه، انقلابی و غیرانقلابی نمی‌شناسد، بلکه در گروه‌های جهادی خدمت‌گزاری مهم است و در خدمت‌گزاری سوال نمی‌شود که چه و که هستید. بلکه هدف این است در کار خیر همه شریک شوند و تفکر و روحیه جهادی را باید مبنای کار خود قرار دهند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=42017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.