• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

توصیه‌های وزیر کشور به استانداران در ۱۰۰ روز مانده به انتخابات

  • کد خبر : 42650
  • 29 آبان 1402 - 18:53
توصیه‌های وزیر کشور به استانداران در ۱۰۰ روز مانده به انتخابات
وزیر کشور به استانداران درباره ایجاد بستری مناسب و عادلانه برای تبلیغات نامزدها در راستای تحقق مشارکت حداکثری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، توصیه کرد.

به گزارش نبض وطن، در حدود ۱۰۰ روز مانده به دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، وزیر کشور به استانداران توصیه‌های داشت از جمله به ایجاد بستری مناسب و عادلانه برای تبلیغات نامزدها در راستای تحقق مشارکت حداکثری که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

احمد وحیدی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی استانداران سراسر کشور افزود: انتخابات امسال حساس‌تر از هر زمان دیگر و مهمترین رویدادی است که مراحل اجرایی آن با دقت و بر اساس مُرّ قانون در حال انجام است.

وی با اشاره با جنگ ترکیبی دشمن و تلاش‌های فراوان علیه این رویداد مهم، بر اجرای دقیق قانون انتخابات تاکید کرد و گفت: استانداران، فرمانداران و بخشداران مرکزی کارآمدی دولت در این عرصه را بیش از پیش نشان دهند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

فضای انتخاباتی عادلانه در اختیار داوطلبان قرار گیرد

وی موضوع تبلیغات و شفافیت مالی داوطلبان انتخابات را هم مهم دانست و گفت: براساس قانون در زمان حاضر دولت می‌تواند امکانات تبلیغاتی خود را به طور مساوی و عادلانه در اختیار داوطلبان قرار دهد تا داوطلبان وام دار افراد یا گروه‌ها نشوند. لذا استانداران طبق قانون امکاناتی که در اختیار استان است را می‌توانند به صورت مساوی و با رعایت عدالت برای داوطلبان در نظر بگیرند.

انفتاح، سیاست دولت در انتخابات

وزیر کشور در ادامه به تبلیغات مغرضانه و اتهام‌های برخی رسانه‌ها در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: سیاست دولت مردمی مشارکت حداکثری داوطلبان در انتخابات است. برخلاف اتهام‌هایی که برخی رسانه‌ها به دروغ به دولت وارد کردند، سیاست دولت ” انفتاح ” در انتخابات است.

وحیدی با تاکید بر اینکه هیات‌های اجرایی مستقل عمل کرده‌اند، تصریح کرد: سیاست ما حضور حداکثری داوطلبان است. کسانی که توسط دستگاه‌های ذیربط به هر دلیلی تایید نشده‌اند برابر قانون فرصت کامل برای اعتراض دارند.

وزیر کشور تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌های گروه‌های مردم نهاد، نخبگان و کارشناسان برای فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری استفاده شود.

در جلسه صبح این گردهمایی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم حضور یافت.

سید محمد تقی شاهچراغی معاون سیاسی و رییس ستاد انتخابات گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه انتخابات و محمد عباسی معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور گزارشی از برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ارائه کردند.

فعالیت‌های انجام شده در حوزه انتخابات، تشریح برنامه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، وظایف و نقش استانداران براساس قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی از دستورکارهای نشست امروز بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=42650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.