• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شکستگی مهره کمر، حریف عشق معلم فولادشهری به دانش‌آموزانش نشد

  • کد خبر : 4276
  • 23 دی 1399 - 11:23
شکستگی مهره کمر، حریف عشق معلم فولادشهری به دانش‌آموزانش نشد
"چوب معلم ار بود زمزمه محبتی، جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را"؛ این ضرب‌المثل که نشان از عمق والای جایگاه معلمان در فرهنگ میهن اسلامی دارد این روزها توسط یکی از معلمان در شهر جدید فولادشهر به منصه ظهور رسیده است.

به گزارش نبض وطن،”چوب معلم ار بود زمزمه محبتی، جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را”؛ این ضرب‌المثل که نشان از عمق  والای جایگاه معلمان در فرهنگ میهن اسلامی دارد این روزها توسط یکی از معلمان در شهر جدید فولادشهر به منصه ظهور رسیده و علیرغم اینکه جمیله صاحب دوست در سانحه تصادف به سختی آسیب دید عرصه تعلیم و تربیت را برای استراحتی چند روزه نیز ترک نکرد و با عشق و علاقه فراوان و همتی مضاعف تلاش کرد به فرزندان این دیار درس عاشقی یاد دهد.
جمیله صاحب دوست با اشاره به روز حادثه می‌گوید: چند روز پیش در مسیر نجف آباد فولادشهر تصادف کردیم و به دلیل آسیبی که به من وارد شده بوده به بیمارستان شهدای لنجان اعزام شدم.

او می افزاید: با وجود اینکه حال جسمی مناسبی نداشتم دغدغه برگزاری امتحان دانش اموزانم رهایم نمی کرد چراکه اگر آزمون در زمان مقرر برگزار نمی شد قطعا تلاش بچه ها بی ثمر مانده و نگرانی آنها در ادامه مسیر امتحانات افزایش پیدا می‌کرد.

این معلم فولادشهری تصریح می‌کند: من معتقد هستم بخاطر شرایط جسمی من نباید دانش‌آموزان از درس و امتحانات خود عقب بمانند از این رو درحالی هنوز جواب آزمایشات،MRI و … به دستمان نرسیده بود سوالات امتحانی را از روی تخت بیمارستان طرح و با کمی تاخیر امتحان را برگزار کردیم.

او اضافه می‌کند: در این شرایط سخت کرونایی معلم ها مدافعان آموزش و تعلیم و تربیت دانش اموزان هستند و من نیز تلاش کرد در حد توان وظیفه خود را در این مسیر به سرانجام برسانم البته نباید فراموش کرد آموزش در فضای مجازی الزامات خود را نیاز دارد که متاسفانه آنگونه که باید این بستر در فولادشهر مهیا نیست.

صاحب دوست عنوان می‌کند: اینترنت فولادشهر خصوصا مسکن مهر بسیار ضعیف بوده و دانش آموزان را با چالش های بسیار مواجه کرده است و در زمان تدریس این مسئله باعث می شود معلمان و دانش اموزان دچار کلافگی شوند و این درحالیست که برای داشتن یک سیستم آموزشِ مجازی با کیفیت و کارآمد اولین گام بهره‌مندی از اینترنت و ابزار تکنولوژی به روز و باکیفیت است.

او با اشاره به قطع برق مسکن مهر فولادشهر نیز بیان می‌کند: قطع مکرر برق نیز چالشی اضافه بر مشکلات اینترنت مسکن مهر فولادشهر بوده و انتظار می‌رود مسئولان امر به این مشکل رسیدگی کرده تا دانش اموزان بیش از این دچار مشکل نشوند.

این معلم فولادشهری خواستار اصلاح مشکل ترافیکی برخی مسیرهای فولادشهر شده و متذکر می‌شود: تقاطع نزدیک محله A6 و بعد از پل هوایی یکی از نقاط حادثه خیز بوده که منجر به تصادفات بسیاری می شود و انتظار شهروندان دارند شهرداری و یا هر دستگاهی که متولی نگهداری این مسیراست در راستای اصلاح آن اقدام کند تا شاهد کاهش تصادفات در این مسیر باشیم.

تینا خسروی یکی از دانش آموزان این معلم فولادشهر می گوید: خانم صاحب دوست از آن معلم‌های خوش‌ذوق و پیگیر است که از پا نمی‌نشیند و از هر فرصتی استفاده می‌کند تا آنچه را در اختیار دارد، برای ارتقای دانش دانش اموزان و بهتر شدن شیوه‌های آموزشی خود استفاده کند.

او می افزاید: ایشان امتحان ادبیات را در زمان خود برگزار کردند و علیرغم اینکه من همیار معلم ایشان هستم آن روز متوجه کسالت ایشان نشدم و یک روز بعد از برگزاری امتحان از طریق کانال اموزش و پرورش متوجه شدم ایشان تصادف کرده و در بیمارستان بستری هستند.

خسروی تصریح می‌کند: به ایشان پیام داده و درخواست کردم در این دوران اگر کمکی نیاز دارند بیان کرده تا به ایشان کمک کنم اما با وجود اینکه اوضاع جسمی خوبی نداشتند به هیچ وجه دوست نداشتند مزاحم اوقات دانش اموزان خود شوند و همه کارها را خودشان به عهده گرفته و انجام دادند.

او با بیان اینکه همه حکایت سختی کار معلم ما در این روزهای سخت بیماری تدریس از روی تخت نیست، ادامه می‌دهد: همه دانش اموزان خانم صاحب دوست می‌دانند ایشان معلمی صبور، دلسوز و عاشق دانش اموزان  هستند و حتی از حقوق خود مایه گذاشته و با شناسایی دانش اموزان نیازمند برای انها بسته‌های اینترنت و شارژ تلفن همراه تهیه کنند.

حنانه رحیمی دیگر دانش آموزان معلم فولادشهری می‌گوید: سراسر کارهای معلم ما درس است، درس هایی که در هیچ کتابی نمی‌توان پیدا کرد ایشان نشان دادند که شغل معلمی به معنای واقعی شغل انبیاست و در هر شرایط درس را به دانش‌آموزان می‌آموزند تا دانش اموزان از درس عقب نمانند.
او می‌افزاید: معلمان آزمون ما را در زمان مقرر خود برگزار کرد البته متوجه شدم که مثل همیشه سرحال نیستند اما فکر نمی کردم که وضعیت جسمی ایشان نگران کننده باشد.
رحیمی تصریح می‌کند: فردای روز امتحان در پیج یکی از اقوام خود پیامی را دیدم که دبیر ادبیاتمان تصادف کرده است، بسیار تعجب کردم چراکه در روزی که تصادف کرده بودند تولدشان را به ایشان تبریک گفته بودیم اما با تمام این تفاسیر درخصوص تصادف و مشکلی که برای ایشان به وجود آمده بود سخنی به زبان نیاوردند.
او اضافه کرد: دل مهربان معلم ما هر روز برای دانش‌آموزان شان می‌تپد چون معلمی عشق به کار و تدریس است و اینکه می‌گویند معلمی شغلی شریف است، واقعیت دارد؛ و امروز شرافت خانم صاحب دوست را در این دوران که علاوه بر چالش بزرگ کرونا براثر تصادف به شدت از ناحیه کمر آسیب دیده اند را می توان از نزدیک لمس کرد.
رحیمی یکی از اولیاء دانش اموزان با بیان اینکه خان صاحب دوست دلشان خیلی بزرگ است و قلبی مهربان دارند، می‌گوید: آموزش مجازی و تأثیرگذاری یا عدم تأثیرگذاری آن هر چه که باشد، چیزی از ارزش‌های فعالیت معلمانی چون خانم صاحب دل کم نمی‌کند چراکه این روزها از وقت، مال و خانواده خود گذشته‌اند تا فرآیند مقدس تعلیم و تربیت را استمرار داده و درکنار آن درس ایثار و فداکاری به شاگردانش بیاموزد.


او اظهار می‌کند: دختر بزرگ من دانش آموز این معلم فداکار بود و امروز دختر کوچکترم دانش اموزان ایشان است و طی این سال‌ها شاهد تعهد، تلاش، بصیرت و موقعیت شناسی این معلم دلسوز بوده‌ایم.
رحیمی با بیان اینکه بروز مشکل بیماری باز نتوانست حس و دلسوزی خانم صاحب دوست را کم کرده و بذل ایثار معلمی را مانع شود، خاطرنشان می‌کند: یکی از نگرانی‌های که با تعطیلی مدارس برای والدین دانش آموزان به وجود آمد، وقفه در روند آموزش بود اما امروز شاهد هستیم یک معلم با ایثار و وجود سختی‌های بیماری تمام تلاش خود را بکار بسته اند تا با رفع ایرادات دانش اموزان فرزندان ما امتحانات خود را با موفقیت پشت سربگذارند و همه ما قدردان ایشان هستیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4276
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲

دیدگاهها بسته است.