• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

احمدیان: سلامت مردم زرین شهر، مسامحه پذیر نیست

  • کد خبر : 4284
  • 24 دی 1399 - 10:20
احمدیان: سلامت مردم زرین شهر، مسامحه پذیر نیست
رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: اداره محیط زیست شهرستان لنجان به دلیل مسئولیتی که بر عهده دارند بررسی لازم را در خصوص آلایندگی های کارخانه ذوب اهن در دوره های مختلف انجام دهند و با شناسایی منشاء آلودگی به دنبال رفع ان برخیزند و به هیچ عنوان در سلامت شهروندان مسامحه نکنند.

به گزارش نبض وطن، احمد احمدیان اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردمی است و آنچه از قانون اساسی استباط می شود رعایت حقوق شهروندی در حوزه های مختلف یک اصل به‌شمار می‌آید و یکی از این حقوق سلامت آحاد مردم جامعه است.
وی با اشاره به آلودگی هوا و تاثیر آن بر سلامتی افراد جامعه، افزود: متاسفانه طی سال های اخیر با توسعه فعالیت مراکز صنعتی و همچنین استفاده از خودروهای شخصی شاهد افزایش آلایندگی ها و به تبع ان کاهش کیفیت هوای سالم در شهرهای ایران از جمله زرین شهر هستیم که این مسئله سلامت شهروندان را نشانه گرفته است به‌گونه ای به دلیل آلودگی هوا مدارس، ادارت و … تعطیل می شوند.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه آلودگی هوا باعث افزایش ریسک بیماری‌های تنفسی و … شده است، تصریح کرد: امروز آحاد مردم در معرض خطرات آلودگی هوا قرار دارند و پژوهشگران براین باور هستند که مشکلات مربوط به آلودگی هوا بسیار بالاتر از حدی تصور است و می تواند میزان بستری شدن به علت بیماری‌های گوناگون از نارسایی قلبی، مشکلات تنفسی و … را رقم بزند.
رهاسازی سرباره ذوب‌آهن در فضای باز
وی ادامه داد: به دلیل استقرار صنایع بزرگ کشور همچون ذوب اهن در کنار تولیداتی که ثمره آن کشور است آلاینده های سمی چون بِنزِن، تولوئن، فنل و… تولید شده و در هوا متساعد می شوند از طرفی میلیون ها سرباره توسط این صنعت در فضای آزاد رها شده که باعث ایجاد آلایندگی خاک و آبهای سطحی شده و سوی دیگر با ورزش باد ذرات گرد و غبار آنها در هوا منتشر شده و مشکلات متعددی را برای سلامتی مردم به همراه دارد.
احمدیان اضافه کرد: اداره محیط زیست شهرستان لنجان و همچنین اداره کل این سازمان به دلیل مسئولیتی که بر عهده دارند انتظار داریم بررسی لازم را در این حوزه در دوره های مختلف انجام دهند و با شناسایی منشاء آلودگی به دنبال رفع ان برخیزند و به هیچ عنوان در سلامت شهروندان مسامحه نکنند.
وی با بیان اینکه بر روی سلامت شهروندان نباید هیچگونه معامله و کوتاهی انجام شود، عنوان شد: طی روزهای اخیر نامه ای از سوی معاون محیط زیست رئیس جمهور به وزارت اقتصاد و دارایی کشور نوشته که این به استان اصفهان نیز منعکس شده و تعدادی از کارخانه ها و مراکز صنعتی از لیست مراکز آلاینده خارج شده اند و کک سازی، فولادسازی، آگلومراسیون و کوره بلند ذوب اهن نیز در این لیست قرار دارند.
رئیس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: امروز این سوال در اذهان شهروندان زرین شهر و نمایندگان آنان در پارلمان شهری مطرح است، نظرات محیط زیست در خصوص آلایندگی های کارخانه ذوب اهن که در سال گذشته توسط نماینده وقت مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی منتشر شد چه اقداماتی صورت گرفته که امروز از لیست صنایع آلاینده خارج شده است.
سهم آلایندگی زرین‌شهر کجا هزینه شده است؟
وی متذکر شد: امروز انتظار می رود اداره کل محیط زیست استان و شهرستان حسن نیت خود را به نمایش گذاشته و به سمت تعمیر و فعال ساختن دستگاه سنجش آلودگی این شهر حرکت کنند تا شهروندان شاهد میزان آلایندگی ها به شکلی شفاف باشند.
احمدیان تاکید کرد: نباید فراموش کرد در سال گذشته با یکی از مصوبات مجلس شورای اسلامی تا پایان آبان ماه ۳۵ درصد از سهم آلایندگی شهرستان که حدود ۸۱ میلیارد ریال است به محیط زیست پرداخت شده و سوال اینجاست که این مبلغ در کجا هزینه شده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4284
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.