• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان مقدمه تغییر باورهای جامعه به سمت خوبی‌هاست

  • کد خبر : 42868
  • 01 آذر 1402 - 12:46
ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان مقدمه تغییر باورهای جامعه به سمت خوبی‌هاست
شهردار زرین شهر گفت: مدیریت شهری زرین شهر در افق سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری خود را افزایش تعاملات و همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار داده است چراکه آموختن فرهنگ شهروندی به كودكان و نوجوانان ضروری بوده و مهمترين گام در مسير گسترش و نهادينه سازی ديدگاه‌های فرهنگی در سطح شهر است.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان مقدمه تغییر باورهای جامعه به سمت خوبی‌ها است، اظهار کرد: فرهنگ با ابزار تاثیرگذار رسانه، هنر و ادبیات می‌تواند به شکل مستقیم و غیرمستقیم بیشترین تاثیر را در شکل گیری تحول عمیق در آحاد شهروندان خصوصا نسل جدید برای رعایت حقوق شهروندی داشته باشد.

وی کانون پرورش فکری را خانه امن کودکان دانست و افزود: ما بر این باور هستیم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نقش بسزایی در تامین نیاز فرهنگی هنری جامعه داشته باشد و به عنوان یک نهاد تربیتی می‌تواند در سنین کودکی بسیار جریان ساز عمل کند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: مدیریت شهری زرین شهر در افق سیاست‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری خود را افزایش تعاملات و همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار داده است چراکه آموختن فرهنگ شهروندی به کودکان و نوجوانان ضروری بوده و مهمترین گام در مسیر گسترش و نهادینه سازی دیدگاه‌های فرهنگی در سطح شهر است.

وی نمایش را یکی از هنرهای تاثیرگذار در آموزش فرهنگ شهروندی دانست و تصریح کرد: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی را فراهم کرد تا با استفاده از ظرفیت با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مدارس حضور یافته و با برگزاری برنامه‌های متنوع و شاد و همچنین هنر نمایش در مسیر تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین ترویج فرهنگ شهروندی گام برداریم.

وی اضافه کرد: فعالیت‌هایی که در کانون پرورش فکری انجام می‌شود از فیلترهای مختلف عبور داده شده و والدین هیچ نگرانی از این بابت ندارند بنابر این استفاده از ظرفیت این نهاد در برنامه‌های فرهنگی شهرداری باعث خواهد شد نسل خلاق و کنجکاو، مسئولیت پذیر، پرسشگر، دارای تفکر انتقادی، اهل مطالعه و تحقیق، آشنا با فرهنگ ایرانی واسلامی و … را تربیت کرد.

اسماعیلی احمدی عنوان کرد: برای تقویت همزیستی متعالی در شهر باید بر روی موضوعاتی مانند حقوق شهروندی و توسعه سبک زندگی ایرانی اسلامی بیشتر کار شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگ شهروندی همراه با مسابقات متعدد با زبان هنر و برای گروه سنی کودکان و نوجوانان با همکاری کانون پرورش فکری و شهرداری می‌تواند باعث افزایش نشاط شهروندی در بین اعضاء خانواده‌ها شود و امیدواریم در ادامه مسیر شاهد تحقق این مهم در خطه طلایی ایران باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=42868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.