• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

امینی: شهرک مشاغل مزاحم شهری در باغبادران راه اندازی می شود

  • کد خبر : 4307
  • 27 دی 1399 - 3:05
امینی: شهرک مشاغل مزاحم شهری در باغبادران راه اندازی می شود
شهردار باغبادران با بیان اینکه با خروج مشاغل مزاحم شهری این شهر گردشگرپذیر نفس تازه‌ای می‌گیرد، گفت: در سال‌های اخیر پیگیر جابه‌جایی اصناف مزاحم شهری به خارج از بافت اصلی شهر بوده‌ایم.

به گزارش نبض وطن، حجت الله امینی باغبادرانی اظهار کرد: بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها وظیفه دشواری را بر عهده شهرداری ها نهاده و هدف این ماده جلوگیری از ایجاد و تاسیس هرگونه مکانی است که باعث بروز مزاحمت برای شهروندان و همچنین تحت تاثیر قرار دادن اصول بهداشت در شهر باشد.
وی افزود: شهرداری موظف است مشاغل و صنوفی که فعالیت آنها در شهر باعث خدشه دار شدن سیما و منظر شهری می شود و از طرفی آلودگی های مختلف را به همراه داشته و سلامت شهروندان را مورد تهدید قرار دهد، در خارج از شهر ساماندهی کند.
شهردار باغبادران تصریح کرد: اما تحقق این مهم نیاز مند انجام مقدمات خارج کردن مشاغل مزاحم شهری، رفع چالش های پیش روی شهروندان و ساماندهی اینگونه مشاغل در خارج از بدنه شهر است از این رو باید در گام نخست مکانی مناسب را برای ایجاد شهرک مشاغل مزاحم شهری اختصاص داده و زیرساخت های لازم را در این مکان فراهم کرد.
وی ادامه داد: با فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم، شهرداری می تواند به استناد بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها حکم تخلیه و انتقال مشاغل مزاحم شهری را صادر کند تا نه تنها اصناف با مشکل مواجه نشوند بلکه قدرتمندتر از گذشته و بدون ایجاد مزاحمت برای شهروندان بتوانند خدمات مورد نیاز را به شهر و شهروندان ارائه کنند.
امینی اضافه کرد: شهر باغبادران در مسیر مواصلاتی اصفهان شهرکرد قرار داشته و حوزه نفوذ بیش از ۳۰ روستا به شمار آمده و شهری گردشگرپذیر بوده از طرفی تعدادی از شهرهای همجوار این شهر خدمات مورد نیاز خود را از باغبادران تامین می کنند بر همین اساس نیاز است خدمات شایسته ای به ساکنین، شهروندان و مراجعه کنندگان ارائه شود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر صنف نیمه مزاحم شهری باغبادران مجاور جاده های کمربندی و در بافت اصلی شهر و بین منازل مسکونی فعالیت می کنند که مشکلات بسیاری را برای شهروندان به همراه داشته است.
شهردار باغبادران خاطرنشان کرد: مدیریت شهری باغبادران در راستای وظیفه ای که قانون بر عهده شهرداری قرار داده مدت هاست پیگیر جابجایی اصناف مزاحم شهری به خارج از بافت اصلی شهر است.
وی افزود: با پیگیری های انجام شده نیز پهنه ای حدود ۷۲ هزار متر برای ایجاد شهرک مشاغل مزاحم شهری پیش بینی شده که در مجاورت بلوار ۴۵ متری و آرامستان شهر قرار دارد و علاوه بر دسترسی آسان و ایمن شهروندان سهولت در استفاده جاده اصفهان شهرکرد را نیز دارد.
امینی تصریح کرد: مطالعات لازم در این خصوص توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر انجام شده و شهرداری باغبادران جهت تملک این زمین مکاتباتی را با راه و شهرسازی انجام داده چرا که این زمین درحال حاضر در مالکیت این اداره قرار دارد، البته این زمین جزء منابع طبیعی بوده که انتقال نمایندگی شده است و باید تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شود تا در نهایت مالکیت این زمین به شهرداری منتقل شود.
وی ادامه داد: در مطالعات صورت گرفته خدماتی چون خدمات خودرو سبک در قالب ۶۸ واحد، خدمات وسائط نقلیه سنگین ۱۰ واحد،تعمیر موتور سیکلت و دوچرخه، درودگری ۱۴ واحد،۱۰ واحد لوازم بهداشتی ساختمانی، آلومینوم کاری ۱۸ واحد، عرضه مصالح ساختمانی ۳ واحد،کارگاه تولید موزاییک ۲ واحد، فروش اهن آلات ۴ واحد و واحدها ی رزور نیز در یک هکتار و ۲۷ واحد دیده شده تا در صورت نیاز کاربری های کارگاهی، خدماتی متقاضیان مرتفع شود.
امینی متذکر شد: با توجه به خشونتی که در کارگاه های مشاغل مزاحم شهری وجود دارد باهدف تلطیف فضای بصری و تنفسی ۲ هکتار فضای سبز پیش بینی شده که ۲۱ درصد این سایت را به خود اختصاص داده است همچنین شبکه معابر بیش از ۲۰ درصد طرح را دارد تا با مشکلات ترافیکی در این مجموعه مواجه نشویم.
شهردار باغبادران تاکید کرد: مطالبه شهروندان در خصوص راه اندازی شهرک مشاغل مزاحم شهری بسیار زیاد بوده به گونه ای که بخش قابل توجهی از مراجعات مردمی به کسبه ای اختصاص دارد که نیازمند مکانی مناسب برای فعالیت خود هستند اما متاسفانه علیرغم پیگری های صورت گرفته توسط شهرداری انتقال زمین به شهرداری به نتیجه ختم نشده است.
امینی اضافه کرد: با توجه به نیاز شهر به انتقال اصناف مزاحم و نیهمه مزاحم با قدرت به دنبال اجرایی شدن این طرح در شهر باغبادران هستیم و مکاتبات لازم نیز در این خصوص با استانداری،فرمانداری، مسکن و شهرسازی و… انجام شده و امیدواریم با توجه به مهیا شدن کلیه مقدمات لازم در آینده نزدیک شاهد تاسیس این مجموعه باشیم.
وی یاداور شد: با توجه به نامگذاری سال جاری تحت عنوان جهش تولید و پیگیری هایی که توسط مدیریت شهرستان و ادارات ذی ربط انجام شده امیدواریم با مساعدت مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان شاهد ایجاد اشتغال جدید و درآمدزایی افرادی که پروانه فعالیت مشاغل کارگاهی در سطح شهر دارند مهیا شود تا شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4307
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.