• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

رشد و بالندگی دانش و فرهنگ با تکیه بر فرهنگ کتابخوانی محقق خواهد شد

  • کد خبر : 43157
  • 03 آذر 1402 - 8:42
رشد و بالندگی دانش و فرهنگ با تکیه بر فرهنگ کتابخوانی محقق خواهد شد
شهردار زرین شهر گفت: دانش آموزان نسل جدید، عمدتاً با فناوری پرورش یافته‌اند و تکنولوژی بخش مهمی از فعالیت روزمره آن‌هاست، از این رو مدیریت شهری زرین شهر با همکاری اداره کتابخانه‌های شهرستان لنجان در مسیری گام برداشت تا با اجرای رویدادهای نوآورانه همچون حال خوش خواندن زمینه ایجاد آشتی میان نسل جوان و کتابخوانی را مهیا کند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در آئین حال خوش خواندن، توسعه و پیشرفت جوامع بشری را وابسته به نسل جوان آن دانست و اظهار کرد: ایران اسلامی با داشتن تمدنی چند هزارساله و مراکز متعدد علمی، فرهنگی و کتابخانه‌های معتبر و علما و دانشمندان بزرگ با آثار ارزشمند تاریخی سرآمد ملت‌های مختلف بوده به‌گونه‌ای که در عرصه فرهنگ و تمدن جهانی همچون خورشیدی تابناک همچنان می‌درخشد و امروز نیز با تکیه بر فرزندان نخبه خود در حوزه‌های مختلف هنرنمایی می‌کند.

وی ملت ایران را وارثان نظام گرانبها، فرهنگ پویا و تمدن والای ایرانی اسلامی دانست و افزود: دانش آموزان پرچم داران پیشرفت و توسعه کشور با سلاح علم و دانش هستند و بر همین اساس دشمن به دنبال دور کردن نسل جدید از مقوله دانش اندوزی و علم آموزی است بر همین اساس باید با برگزاری برنامه‌های فرهنگی متعدد به دنبال گسترش و ایجاد خودباوری، امید آفرینی و آینده سازی برای این نسل ارزشمند باشیم.

شهردار زرین شهر با اشاره به جاذبه شورانگیز کتاب و بالندگی دانش و فرهنگ با تکیه بر فرهنگ کتابخوانی، تصریح کرد: وضعیت کتاب و کتابخوانی در ایران یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری در چند سال گذشته بوده است و فرمودند کتابخوانی باید در جامعه ترویج شود و این کار بر عهده همه دستگاه‌هایی است که در این زمینه مسئول هستند.

وی ادامه داد: مدیریت شهری زرین شهر نیز در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری بر این باور است که با استفاده از خلاقیت و ظرفیت‌های نوآورانه، بین نسل جدید می‌توان رابطه موفق و مؤثری را برای بازگشت دوباره کتاب به زندگی نسل جدید و خانواده‌ها ایجاد کرد.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: دانش آموزان نسل جدید، عمدتاً با فناوری پرورش یافته‌اند و تکنولوژی بخش مهمی از فعالیت روزمره آن‌هاست، از این رو مدیریت شهری زرین شهر با همکاری اداره کتابخانه‌های شهرستان لنجان در مسیری گام برداشت تا با اجرای رویدادهای نوآورانه همچون حال خوش خواندن زمینه ایجاد آشتی میان نسل جوان و کتابخوانی را مهیا کند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید قدر این دوران پربرکت از عمر خود را بدانند و با تلاش و کوشش در فراگیری علم و دانش، راه خود را به سوی فردایی روشن برای اعتلای انقلاب اسلامی و شهر و کشور باز کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=43157

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.