• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

امیرعبداللهیان: دیوان بین المللی کیفری اجازه ندهد مرتکبین جرایم بین‌المللی بی‌کیفر بمانند

  • کد خبر : 43756
  • 07 آذر 1402 - 20:30
امیرعبداللهیان: دیوان بین المللی کیفری اجازه ندهد مرتکبین جرایم بین‌المللی بی‌کیفر بمانند
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌هایی از دیوان بین المللی کیفری خواست که به بی کیفری مقامات رژیم صهیونیستی خاتمه داده شود.

به گزارش نبض وطن، حسین امیرعبداللهیان با ارسال نامه هایی به رییس و دادستان دیوان بین المللی کیفری، بر ضرورت تسریع در رسیدگی این دیوان به پرونده فلسطین و محاکمه جنایات اخیر در غزه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به بمباران وحشیانه غزه و تجاوز زمینی به آن از سوی رژیم صهیونیستی و شهادت بیش از ١۴٠٠٠ نفر از مردم بیگناه و مجروح شدن بیش از ٣٢٠٠٠ انجامیده است، آنها را مصداق ارتکاب جرایم خطیر بین المللی از قبیل جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی دانسته است.

امیرعبداللهیان حمایت برخی از کشورها از رژیم غاصب صهیونیستی را موجبات قلدری و ادامه سبوعیت و خشونت این رژیم در ارتکاب جنایات بین المللی در کمال آرامش و بی کیفر مانی دانست و بر تعهد حقوقی دیوان بین المللی کیفری در انجام وظایف خود مبنی بر تعقیب مرتکبین این جنایات برای پایان بخشیدن به بی کیفری تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به رسیدگی پرونده فلسطین نزد دیوان، اقدام دیوان بین المللی کیفری در این رابطه را آزمونی برای استقلال و بی طرفی قضایی آن دانسته و افزوده است که اکنون زمان آن است که دیوان تصمیم بگیرد که در برابر فشار و منافع برخی از قدرت ها مقاومت کند یا با عقب نشینی در این مسیر اجازه دهد که بی رحمی های ارتکابی توسط رژیم اشغالگر بی کیفر باقی بماند.

امیرعبداللهیان در این نامه افزوده است که از دیوان بین المللی کیفری انتظار می رود که اجازه ندهد مرتکبین جرایم خطیر بین المللی بی کیفر مانده و با تبعیت از وظیفه اصلی اش که در اساسنامه رم بر آن تاکید شده است، با اجتناب از استانداردهای دوگانه و عدالت گزینشی و سیاسی کاری، تعقیب قضایی کارآمد مرتکبین جنابات خطیر بین المللی را تضمین کند.

وزارت امور خارجه در راستای اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت مصوب مجلس شورای اسلامی (اردیبهشت ۱۳۹۹) و همچنین در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و شهدا و مجروحین غزه، فعالیت های دیپلماتیک، بین المللی و حقوقی خود را ادامه می دهد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=43756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.