• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بودجه،مهم‌ترین سند سالانه شهرداری است/تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه ۹۹ شهرداری زرین شهر

  • کد خبر : 4416
  • 07 بهمن 1399 - 11:56
بودجه،مهم‌ترین سند سالانه شهرداری است/تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه ۹۹ شهرداری زرین شهر
عضو شورای زرین شهر گفت: بودجه تنها سند مالی فعالیت‌های شهرداری نیست؛ بلکه نشان‌دهنده روابط میان فعالیت‌های مختلف شهرداری با زندگی تک‌تک شهروندان است.

به گزارش نبض وطن، محمد باتوانی در مراسم تقدیم بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر به شورای اسلامی شهر اظهار کرد: بودجه شهرداری زرین شهر در سال ۹۹، ۵۱۰ میلیارد ریال بود که خوشبختانه ۱۰۰ درصد محقق شده است و تا پایان سال نیز تحقق بیش از ۱۰۰ درصد بودجه نیز پیش بینی می‌شود.
وی افزود: با توجه به اینکه هزینه‌های شهرداری افزایش پیدا کرده است، بودجه شهرداری نیز قاعدتاً باید افزایش پیدا کند و افزایش بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر به ۶۶۰ میلیارد ریال نیز که تدوین و برای بررسی بیشتر و تصویب تقدیم شورای شهر شده به نظر می آید این بودجه منطقی و عاقلانه باشد.
عضو شورای زرین شهر با بیان اینکه بودجه شهرداری مانند بودجه کشور مهم‌ترین سند سالانه در مقیاس شهر است، تصریح کرد: بودجه تنها سند مالی فعالیت‌های شهرداری نیست؛ بلکه نشان‌دهنده روابط میان فعالیت‌های مختلف شهرداری با زندگی تک‌تک شهروندان است از این رو باید گفت بودجه‌ای که در دوره پنجم مدیریت شهری به نگارش درآمده به صورت واقعی بسته شده و تحقق کامل آن تاثیرات مثبتی را در توسعه شهر ایفا کرده است.
وی ادامه داد: افزایش کاذب بودجه باعث فشار احتمالی به برخی از شهروندان خواهد شد و برهمین اساس افزایش بودجه باید متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی شهر باشد و بر اساس اعداد و ارقام واقعی تنظیم شود و خوشبختانه در گزارش ارائه شده شاهد تحقق این مهم در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر هستیم.
باتوانی اضافه کرد: فلسفه وجودی شهرداری و شورای اسلامی شهر برای ارائه خدمت بهتر به شهروندان است و برهمین اساس نیاز است تلاش شود پروژه های نیمه تمام شهرداری در ماه های باقی مانده از عمر مدیریت شهری در دوره پنجم به اتمام برسند.
وی ادامه داد: در بخش اعتبارات عمرانی پروژه‌هایی پیش بینی شده که بنا به ضرورت و نیاز شهر بوده وبه نوعی پروژه های نیمه تمام شهر به شمار می آیند و عدم تعریف پروژه جدید یک نقطه قوت در این بودجه است که با شرایط موجود اقتصادی و جامعه به صلاح نمی باشد.
عضو شورای زرین شهر عنوان کرد: شهرداری به عنوان یک نهاد مستقل و غیردولتی باید به خود متکی بوده و با استفاده از ظرفیت موجود، شهر را اداره کند و این دستگاه اجرایی وقتی درآمد نداشته باشد قطعاً نمی‌تواند خدمات بهتر و شایسته تری به شهروندان ارائه دهد.
وی خاطرنشان کرد: حرکت شهرداری زرین شهر در مسیر کسب درامدهای پایدار شهری و کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار همچون عوارض آلایندگی و ارزش افزوده نیز قابل قبول بوده چراکه براساس گزارشات ارائه شده کسب درآمد از طریق ارزش افزوده نسبت به سال‌های قبل کمتر بوده و برهمین اساس درصد کمی از بودجه را پوشش داده است.
باتوانی یادآور شد: شهرداری‌های شهرهای ایران از طریق اخذ عوارض مختلف کسب در امد می کنند. خوشبختانه طی سه سال گذشته شاهد افزایش مشارکت شهروندان زرین شهر در پرداخت عوارض بوده ایم که این مسئله باید بیش از پیش دنبال شود و با افزایش اعتماد شهروندان این مشارکت را به ۱۰۰ درصد رساند تا شهری آباد داشته باشیم.
وی با تقدیر از شهردار و معاون توسعه منابع و پشتیبانی شهرداری زرین شهر، تاکید کرد: افزایش دستمزدها و هزینه‌های نگهداری شهر در سال ۱۳۹۹، افزایش هزینه‌های جاری شهرداری را در پی داشته است و علیرغم این مسئله درصد اعتبارات عمرانی به جاری در بودجه ۱۴۰۰ قابل قبول است و امیدواریم در ۵ ماه سال آینده درصد خوبی از بودجه ۱۴۰۰ شهرداری محقق شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4416
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.