• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رییس ستاد احیای زکات شهرستان لنجان خبر داد:

جمع اوری ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در لنجان

  • کد خبر : 44444
  • 12 آذر 1402 - 21:37
جمع اوری ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در لنجان
رییس ستاد احیای زکات شهرستان لنجان گفت: در نیمه اول خردادماه بالغ بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات به‌صورت نقدی و کالایی در شهرستان لنجان جمع آوری شد که این مبلغ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام حمید اکبری  در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، حمید اکبری با بیان اینکه پرداخت «زکات» سبب نزول رحمت و برکات الهی می‌شود، اظهار کرد: پرداخت زکات یکی از واجبات دین اسلام به شمار می‌آید؛ به‌گونه‌ای که در قرآن به آن تاکید فراوانی شده و ۳۲ مرتبه نام زکات در قرآن آمده که ۲۶ مرتبه آن، در کنار به جا آوردن فریضه نماز است.

وی افزود: در جامعه‌ای که زکات پرداخت نشود گناه، اعتیاد و بیکاری افزایش می‌یابد و با احیای پرداخت زکات بسیاری از امور احیا خواهد شد و بخش زیادی از مشکلات جامعه از بین خواهد رفت.

رییس ستاد احیای زکات شهرستان لنجان تصریح کرد: در نیمه اول خردادماه بالغ بر دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات به‌صورت نقدی و کالایی در شهرستان لنجان جمع آوری شد که این مبلغ، نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: زکات جمع‌آوری شده در سرفصل‌های مختلف همچون درمان تامین جهیزیه، لوازم تحصیل، سبد کالا و احداث مسکن ایتام و محرومان هزینه شده است.

حجت‌الاسلام اکبری، نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه را ضروری دانست و اضافه کرد: فرهنگ‌سازی، شاه کلید پرداخت زکات به شمار می‌آید؛ از این رو در ۳۹ روستای شهرستان لنجان عاملان و مبلغان زکات مشغول فرهنگ‌سازی هستند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود ادارات و نهادهای مسئول و مرتبط با مسئله زکات به‌گونه‌ای عمل کنند که همه خانواده‌ها در پرداخت زکات احساس مسئولیت کنند.

رییس ستاد احیای زکات شهرستان لنجان ، با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات پیش‌قدم باشند، عنوان کرد: نحوه استفاده و هزینه صحیح زکات از طریق اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به مردم، می‌تواند نقش مهمی در ترغیب به پرداخت زکات در جامعه ایجاد کند و آن‌ها را با ثمرات پرداخت زکات آشنا سازد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات شورای زکات شهرستان لنجان درخصوص نام‌گذاری پروژه‌های جدید با عنوان زکات و انجام تبلیغات محیطی ازجمله دیوارنویسی مزین به احادیث زکات، انتظار می‌رود شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان به این امر مهم الهی دقت لازم را داشته باشند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=44444
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.