• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اعلام جرم محیط‌زیست علیه کارخانه ذوب آهن

  • کد خبر : 44882
  • 15 آذر 1402 - 12:50
اعلام جرم محیط‌زیست علیه کارخانه ذوب آهن
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت:ذوب آهن سهم به سزایی در آلودگی لنجان و ۶ درصدی در آلودگی مستقیم مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان دارد و سهم ۴۰ تا ۵۰ درصدی در انتشار ذرات معلق ۲.۵ میکرون در شعاع ۵۰ کیلومتر دارد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، احمدرضا لاهیجان زاده در خصوص اقدامات محیط‌زیست استان درخصوص آلایندگی شدید کارخانه ذوب آهن، اظهار کرد: ذوب آهن یکی از آلوده‌ترین صنایع فولادی است و متأسفانه بنا به دلایل اقتصادی و تکنولوژی قدیمی آن کماکان دارد به آلودگی خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: ذوب آهن سهم به سزایی در آلودگی لنجان و ۶ درصدی در آلودگی مستقیم مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان دارد و سهم ۴۰ تا ۵۰ درصدی در انتشار ذرات معلق ۲.۵ میکرون در شعاع ۵۰ کیلومتر دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان علیه شرکت ذوب آهن و آلودگی که واحد کک سازی آن ایجاد می‌کند، اعلام جرم کرد که جلسات دادگاه آن تشکیل شد و این شرکت برنامه جامع برای کاهش آلودگی تهیه کرده و با شرکت‌های دانش بنیان داخلی و خارجی در حال مذاکره و قرارداد است و اگر قراردادها را اجرایی کنند حجم قابل توجهی از آلایندگی این کارخانه کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه زمان بندی برای کاهش آلایندگی ذوب آهن را دنبال خواهیم کرد همانطور که برای فولاد مبارکه دنبال کردیم و خوشبختانه در شرکت فولاد مبارکه طرح‌ها بر اساس برنامه زمان‌بندی در حال اجرا است؛ کارهای محیط‌زیستی بزرگی در فولاد صورت گرفته و حجم زیادی از آلودگی آنجا مهار شده است که می‌تواند الگوی مناسبی برای ذوب آهن و سایر صنایع آلاینده باشد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=44882

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.