• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
عضو شورای اسلامی زرین شهر:

یکی از خواسته‌های مهم شهروندان رفع آلایندگی صنعت ذوب آهن و فولاد سبا است

  • کد خبر : 44982
  • 16 آذر 1402 - 6:35
یکی از خواسته‌های مهم شهروندان رفع آلایندگی صنعت ذوب آهن و فولاد سبا است
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت:ی شک یکی از خواسته‌های مهم شهروندان رفع آلایندگی صنعت ذوب آهن و فولاد سبا است و صنایع آلاینده باید به این خواسته مردم توجه کنند و در کنار رفع آلایندگی واحد خود هزینه حضور در این شهرستان را بپردازند و حداقل پاسخگوی بخش کوچکی از زیان فعالیت‌های خود به سلامت و زندگی مردم باشند.

احمد احمدیان در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با بیان اینکه فعالیت کارخانه‌هایی چون ذوب آهن و فولادسبا در همسایگی زرین شهر مشکلات متعددی را به همراه داشته است، اظهار کرد: فعالیت صنایع بزرگ در شهرستان لنجان نه تنها منفعتی برای ساکنین شهرهای همجوار نداشته بلکه چالش‌های بسیاری را برای شهرها و شهروندان آنها به همراه داشته و به‌طور مثال وجود لاگون‌های ذوب آهن در خطه طلایی ایران نه تنها ۲۰۰ هکتار بلکه بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی همجوار آن را در معرض نابودی قرار داده است.

وی افزود: به دلیل عدم همراهی کارخانه ذوب آهن با شهرداری زرین شهر و اجرایی شدن توافقاتی که در گذشته در خصوص خشکاندن لاگون‌ها صورت گرفته بود امروز ساخت مسکن در ۸ کیلومتری شهر در حال دنبال شدن است و این درحالیست که اگر برای لاگون‌ها براساس تصمیمات صحیحی اتخاذ می‌شد چالش مسکن در این شهر تا حدودی مدیریت و از مهاجرت شهروندان جلوگیری به عمل می‌آمد.

عضو شورای اسلامی زرین شهر با گلایه از نگاه مسئولان شرکت سهامی ذوب آهن به انجام وظایف اجتماعی خود در منطقه، گفت: در سفری که رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به شهرستان لنجان داشت این شهرستان را یکی از آلوده‌ترین شهرهای جهان دانست و گفت مسئولان باید پاسخ‌گو باشند که چرا شهرستان لنجان جزو آلوده‌ترین شهرهای جهان شده است.

وی ادامه داد: اما متاسفانه پس از پایان سفر رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به شهرستان لنجان تا امروز هیچگونه اقدامی در راستای حل این مشکل بزرگ انجام نگرفته است و ذوب آهن به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود توجه ندارند.

احمدیان یادآور شد: در زمان شیوع ویروس کرونا علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان ریالی برای حل کمبود اکسیژن بیمارستان شهدای لنجان کمک نکرد و این درحالیست که فعایت این صنعت بیشترین آسیب را شهرهای همجوار می‌بینند.

وی اضافه کرد: در صورتی که مسئولان صنایع آلاینده به دور از سیاسی کاری‌ها و با وجدان با مسائل و مشکلات برخورد کنند بسیاری از مشکلات آلودگی هوای ناشی از فعالیت این صنایع حل خواهد شد.

عضو شورای اسلامی زرین شهر عنوان کرد: بهتر است صنایع آلاینده چون ذوب آهن به جای صرف هزینه‌های جانبی تدابیری را اتخاذ و اجرا کنند که به کاهش آلودگی هوا کمک کند و از سوی دیگر حداقل این صنعت می‌تواند در ساخت بیمارستان تخصصی برای بیماری‌هایی نظیر سرطان که ابتلا به آنها بی ارتباط با آلودگی هوا نیست همکاری کنند.

احمدیان گفت: بی شک یکی از خواسته‌های مهم شهروندان رفع آلایندگی صنعت ذوب آهن و فولاد سبا است و صنایع آلاینده باید به این خواسته مردم توجه کنند و در کنار رفع آلایندگی واحد خود هزینه حضور در این شهرستان را بپردازند و حداقل پاسخگوی بخش کوچکی از زیان فعالیت‌های خود به سلامت و زندگی مردم باشند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=44982

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.