• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان:

نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است

  • کد خبر : 45206
  • 17 آذر 1402 - 20:37
نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: نماز جمعه محور امید افزایی، بصیرت و اتحاد آفرینی در جامعه به‌شمار می‌آید چراکه پایگاه‌های نماز جمعه همواره گوش شنوا‌ی مطالبات مردم و خاکریز اول جبهه فرهنگی کشور بوده‌اند.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در آئین تکریم و معارفه امام جمعه شهر باغبادران اظهار کرد: آنچه امروز باعث تقویت امید و ایمان در بین مردم  می‌شود، حضور حداکثری در نمازجمعه و تقویت اتحاد و همدلی در بین آنان است.

وی افزود: نماز جمعه محور امید افزایی، بصیرت و اتحاد آفرینی در جامعه به‌شمار می‌آید چراکه پایگاه‌های نماز جمعه همواره گوش شنوا‌ی مطالبات مردم و خاکریز اول جبهه فرهنگی کشور بوده‌اند.
مدیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان تصریح کرد: امت الهی در کانون‌هایی مانند نماز جمعه تجمع می‌کنند و این باعث آرامش جامعه می‌شود، و قطعا اگر مؤمنین یک‌دل باشند، دشمن نمی‌تواند میان آن‌ها نفوذ کند و توطئه‌های آنان یکی  پس از دیگری با شکست مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام فرهنگ با اشاره به نقش کلیدی نهاد نماز جمعه در ترغیب مسئولان برای خدمت به مردم، تصریح کرد:  خداوند متعال فرموده‌اند که حاکمان باید در خدمت امت باشند، نماز جمعه یکی از الگوهایی است که برگرفته از اسلام بوده و نقش امام‌جمعه به عنوان مسئول قرارگاه فرهنگی که قرارگاه ایمان و بصیرت است باعث می‌شود مردم حول محور امام در آرامش به سر ببرند.

وی ادامه داد: نمازجمعه به عنوان یک خیر در آیات الهی ذکر شده که می‌دانیم هر جا خیر بود به دنبال آن آرامش به وجود می‌آید، نمازجمعه یک ذکر هم محسوب می‌شود که آن نیز نوعی آرامش است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان اضافه کرد: نمازجمعه پیوندهای اجتماعی را به معنای واقعی خود در جامعه نشان می‌دهد، به دنبال نمازجمعه گره‌های مختلفی از زندگی مردم رفع می‌شود و پیوندهای اجتماعی مهمی از طریق آن شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌های مهم نمازجمعه این است که همه با تواضع و فروتنی در کنار یکدیگر با نهایت آرامش در راستای آرمان الهی خود حرکت کنیم؛ نمازجمعه می‌تواند از نفوذ نفاق جلوگیری کند.

گفتنی است، در این آیین از خدمات حجت الاسلام سید محسن طباطبایی امام جمعه این شهر قدردانی و حجت الاسلام سید احمد شاهمیری به عنوان امام جمعه جدید شهر باغبادران معرفی شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=45206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.