• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر لغو آتش‌بس از سوی حماس سراسر کذب است

  • کد خبر : 45363
  • 18 آذر 1402 - 9:04
ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر لغو آتش‌بس از سوی حماس سراسر کذب است
وزیر امورخارجه ایران گفت: ادعای رژیم اسراییل مبنی بر لغو آتش‌بس از سوی حماس سراسر کذب است و علیرغم تلاش‌ها برای استمرار آتش بس، حمایت واشنگتن از تداوم حملات نظامی رژیم اسرائیل، رسیدن به یک آتش بس پایدار را دشوار ساخته است.

به گزارش نبض وطن، امیرعبداللهیان در ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک، با آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد تحولات فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از اقدام آقای گوترش در فعال کردن ماده ۹۹ منشور ملل متحد در مورد تحولات فلسطین و نسل کشی در غزه تاکید کرد: استفاده از ماده ۹۹ منشور ملل متحد، اقدامی شجاعانه از سوی شما برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بوده و مورد حمایت افکار عمومی جهان است.

امیرعبداللهیان به اوضاع بغرنج و ناگوار انسانی در جنوب غزه و آوارگی و سرگردانی زنان و کودکان در سرمای زمستان در بیابان‌های جنوب غزه اشاره کرد و تسریع در ایجاد بازدارندگی در مقابل جنایات رژیم اسراییل و حمایت از شهروندان فلسطینی از جمله گشایش فوری مرز رفح برای ارسال کمک‌های انساندوستانه و توقف کوچ اجباری را خواستار شد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به گفتگوی تلفنی روزجاری خود با رهبران مقاومت فلسطین گفت: تا زمانی که آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی و ادامه جنگ حمایت می‌کند، نه تنها گسترش دامنه جنگ که روی داده، بلکه احتمال انفجار غیرقابل کنترل در وضعیت منطقه وجود دارد.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: ادعای رژیم اسراییل مبنی بر لغو آتش‌بس از سوی حماس سراسر کذب است و علیرغم تلاش‌ها برای استمرار آتش بس، حمایت واشنگتن از تداوم حملات نظامی رژیم اسرائیل، رسیدن به یک آتش بس پایدار را دشوار ساخته است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی گفت: اوضاع انسانی در غزه فاجعه بار است و فعال شدن ماده ۹۹ منشور سازمان ملل متحد از سال ۱۹۸۹ تاکنون صورت نگرفته است، اما به دلیل اوضاع پیچیده در غزه و فلسطین، فرآیند مذکور فعال شده است و لزوم آتش بس فوری در غزه بیش از گذشته احساس می‌شود و باید توقف بشردوستانه ایجاد و از گسترش تنش‌ها در منطقه جلوگیری شود.

دبیرکل سازمان ملل متحد بر لزوم استمرار این تلاش‌ها تا تحقق حقوق فلسطین و تشکیل دولت فلسطینی بر مبنای قطعنامه‌های قبلی مصوب سازمان ملل تاکید کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=45363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.