• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان پدافند غیرعامل به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌روند

  • کد خبر : 45379
  • 18 آذر 1402 - 11:11
وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان پدافند غیرعامل به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌روند
وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان پدافند غیرعامل هفته جاری برای ارائه گزارش به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می روند.

به گزارش نبض وطن، کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی در این هفته تشکیل جلسه خواهند داد و بررسی طرح‌ها و لوایح همراه با سوال از برخی وزرای دولت در دستور کار نمایندگان در کمیسیون‌های مجلس است.

در این هفته وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواهند بود. همچنین قرار است لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور با حضور مسئولان ارشد دستگاه‌ها در این کمیسیون بررسی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این هفته به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی می‌رود تا درباره برنامه هوشمندسازی زنجیره تأمین خدمات و فرآورده‌های سلامت محور به نمایندگان مجلس پاسخ دهد. همچنین قرار است وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ارائه گزارش درباره تکمیل سامانه تجارت و اجرای تکالیف قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون اصل نود مجلس حاضر شود.

بررسی عوامل مؤثر بر مهاجرت نخبگان و ارائه راهکارهایی برای مواجهه با آن با حضور مسئولان در دستور کار کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در این هفته مهمان کمیسیون اجتماعی مجلس خواهد بود تا درباره کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ به اعضای کمیسیون پاسخ دهد.

رئیس بانک مرکزی در این هفته به کمیسیون اقتصادی مجلس خواهد رفت تا لایحه ارجاع اختلاف بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کره بررسی شود.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه بررسی طرح نحوه تشکیل اجتماعات و برگزاری راهپیمایی‌ها را در دستور کار دارد.

بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پتروپالایشگاه شهید سلیمانی و بررسی گزارش هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در خصوص ظرفیت‌های نیروگاهی صنعت برق کشور از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی است.

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز ادامه رسیدگی به کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ را در دستور کار خود دارد.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در این هفته به کمیسیون بهداشت و درمان خواهد رفت تا به سوالات برخی از نمایندگان پاسخ دهد. دعوت از رئیس صندوق توسعه ملی در خصوص عملکرد کاری در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس است.

مشکلات و مسائل حوزه‌های فرهنگ، ورزش، میراث فرهنگی استان یزد در این هفته در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی خواهد شد. کمیسیون کشاورزی مجلس نیز بررسی کلیات بودجه ۱۴۰۳ را با حضور وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار دارد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=45379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.