• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

زاکانی به خبر گم شدن ۱۷ هزار میلیارد از درآمدهای شهرداری تهران واکنش نشان داد

  • کد خبر : 45433
  • 18 آذر 1402 - 15:23
زاکانی به خبر گم شدن ۱۷ هزار میلیارد از درآمدهای شهرداری تهران واکنش نشان داد
شهردار تهران به خبری که هفته گذشته در بعضی رسانه‌ها مبنی بر گم شدن ۱۷ هزار میلیارد از درآمدهای شهرداری منتشر شده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش  نبض وطن به نقل از همشهری، علیرضا زاکانی امروز- شنبه هجدهم آذرماه- در حاشیه هشتاد و پنجمین پویش امید و افتخار در منطقه ۲۲ تهران در جمع خبرنگاران در این خصوص اظهار کرد: سه سر فصل کاری داریم که شامل یک تخصیص منابع، دوم اجرای پروژه‌ها و سوم نشاندن این منابع و اساس اختصاص پروژه‌ها در چارچوب‌های مالی و به هزینه نشاندن آن است، در حقیقت مسیری را که از ابتدای سال شروع کردیم یک حالت جهش گونه دارد و این ۱۷ هزار میلیارد فاصله بین تخصیص اولیه اعتبار برای کار است با آن گام سوم که به هزینه نشاندن پروژه‌ها برمی‌گردد.

وی افزود: به همین دلیل است که در طول سال مالی هم دولت و هم دستگاه‌های اجرایی پایان اردیبهشت ماه سال بعد را مبنا در نظر می‌گیرند تا همه هزینه‌ها بیاید و به حساب بنشیند، این ۱۷ هزار میلیاردی که برخی‌ها با ذوق زدگی بیان کردند که چه شده است، خرج پروژه‌ها شده و اسناد هزینه کرد آن به زودی مشخص می‌شود و باید تأسف خورد برای کسانی که این گونه با افکار به روح و روان مردم آسیب می‌زنند.

شهردار تهران ادامه داد: موضوع کاملاً شفاف، و تمام پیش پرداخت‌های در قالب آن ۱۷ هزار میلیارد موجود است، به طور نمونه برای خط ۱۰ مترو تا امروز بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش پرداخت و کارکرد هزینه کردیم و یا برای خرید اتوبوس پیش پرداخت دادیم که هیچ کدام به هزینه ننشسته است؛ همه موارد صفر تا ۱۰۰ مشخص است.

زاکانی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره مدیریت شهری شفافیت و ایجاد زمینه کار و تلاش و خدمت است که امید می‌رود این امورات دستخوش مباحث سیاسی زودگذر قرار نگیرد.

وی از نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری تا شهریور سال آینده خبر داد و تصریح کرد: خرید ۱۰ هزار ون و نوسازی تاکسی‌ها به صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است و در این راستا وزیر کشور، وزیر نفت و نیرو، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بانک مرکزی دست به دست هم دادند که تا پایان شش ماهه نخست سال آینده گام‌های بلندی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی برداریم و بزرگ‌ترین تحول در حمل‌ونقل عمومی را رقم بزنیم.

شهردار تهران ادامه داد: با خرید ۷۹۱ دستگاه واگن و ۱۱۳ دستگاه واگن ملی آینده حمل و نقل تهران بسیار متفاوت‌تر از شرایط کنونی خواهد شد و در مدیریت آلودگی هوای تهران نیز اثر دارد.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=45433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.