• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دود مشکلات زیست محیطی کارخانه ذوب آهن در چشم ساکنان شهرهای همجوار این صنعت بزرگ

  • کد خبر : 45448
  • 18 آذر 1402 - 16:41
دود مشکلات زیست محیطی کارخانه ذوب آهن در چشم ساکنان شهرهای همجوار این صنعت بزرگ
نایب رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: دود مشکلات زیست محیطی کارخانه ذوب آهن چشم و سینه ساکنان شهرهای همجوار این صنعت بزرگ را می‌سوزاند و سوالاتی همچون چرا در روز روشن آسمان آبی را نمی‌توان به نظاره نشست؟ و یا اینکه فوران دود از کارخانه ذوب آهن چه فوایدی دارد؟ و یا گناه آن کودک خردسالی که نیاز به بازی در هوای پاک را دارد چیست؟ بی پاسخ مانده است.

صفیه حیدرزاده در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: بسیاری از مسئولان شهرستان لنجان و مرکز آن زرین شهر را به دلیل میزبانی از صنایع بزرگ و مادر همچون ذوب آهن و فولاد سبا شهرستانی برخوردار می‌دانند و این درحالیست که این شهرستان علیرغم همه ظرفیت‌های مطرح شده رتبه نخست بیکاری، آلایندگی، بیماری و… را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سال‌هاست ساکنین شهرستان لنجان و خطه طلایی ایران زرین شهر گلایه‌های بسیاری در حوزه مشکلات زیست محیطی کارخانه ذوب آهن، عدم توجه این صنعت بزرگ به انجام وظایف اجتماعی در برابر منطقه و… دارند اما تاکنون به مطالبات به حق آنها توجه جدی نشده است.

نایب رئیس شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه امروز شهرستان لنجان جزء آلوده‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود، تصریح کرد: بیش از پنج دهه از زمانی که اولین کلنگ بزرگترین واحد صنعتی و مخرب در یکی از رؤیایی‌ترین زیست محیط‌های کشور به زمین زده شد می‌گذرد اما با گذشت سال‌های متمادی از فعالیت این صنعت بزرگ اصلاحات و بروزرسانی‌های لازم در آن انجام نشده و این مسئله باعث شده است بهشتی به نام لنجان به جهنم واقعی آلاینده‌ها تبدیل شود.

وی ادامه داد: دود مشکلات زیست محیطی کارخانه ذوب آهن چشم و سینه ساکنان شهرهای همجوار این صنعت بزرگ را می‌سوزاند و سوالاتی همچون چرا در روز روشن آسمان آبی را نمی‌توان به نظاره نشست؟ و یا اینکه فوران دود از کارخانه ذوب آهن چه فوایدی دارد؟ و یا گناه آن کودک خردسالی که نیاز به بازی در هوای پاک را دارد چیست؟ بی پاسخ مانده است.

حیدرزاده اضافه کرد: کارخانه ذوب‌آهن باوجود انجام بعضی اقدامات در راستای کاهش آلودگی همچنان از نظر اداره حفاظت محیط‌زیست مجموعه‌ای آلاینده به شمار می‌آید و این مسئله نشان‌دهنده آن است که اقدامات انجام‌شده از سوی این مجموعه تولید فولاد کافی نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم انتظار دارند صنعت ذوب آهن و فولاد سبا به صورت عملیاتی در مسیر کاهش و درنهایت از میان برداشتن آلایندگی حرکت کنند اما متأسفانه علیرغم ارائه برنامه جامع زیست محیطی توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان این برنامه نیز تاکنون نتیجه‌ای را به همراه نداشته است و نیاز است در این خصوص تدابیر جدی اتخاذ شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=45448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.