• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اجرای طرح پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه در مسکن مهر فولادشهر

  • کد خبر : 45578
  • 19 آذر 1402 - 18:11
اجرای طرح پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه در مسکن مهر فولادشهر
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان از کشف یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در اجرای طرح پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه در این شهرستان خبر دا د.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، سرهنگ اسماعیل پریشانی اظهار کرد: طرح پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه در مسکن مهر فولادشهر با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و ایجاد آرامش روانی جامعه، ناامن کردن محیط برای فعالیت سارقان و پیشگیری از جرم، کاهش زمان کشف تا وقوع و… به مرحله اجرا رسید.

وی افزود: عوامل کلانتری ۱۹ مسکن مهر فولادشهر به سراکیپی رئیس یگان در راستای انجام وظایف ذاتی و قانونی خود حین اجرای طرح پیشگیری ازسرقت خودرو و موتورسیکلت، قبل از اجرای طرح ،اقدام به رصد و شناسایی کامل نقاط جرم خیز با محوریت سرقت خودرو و موتورسیکلت، نوع و فراوانی خودروهای مسروقه و… کردند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان تصریح کرد:  ماموران کلانتری ۱۹ مسکن مهر فولادشهر در قالب چندین اکیپ خودرویی با بهره‌مندی از نیروهای متخصص اقدام و راه اندازی گشت پوشش آشکار و پنهان و برپایی تورهای مقطعی طرح مهار با هدف عدم سوءاستفاده سارقان کردند.

وی ادامه داد: در این طرح خوشبختانه ماموران موفق به کشف یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی که سابقه سرقت آنها در سیستم پلیس آگاهی فراجا ثبت شده بود شدند.

پریشانی اضافه کرد: سارقین پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند و وسایل نقلیه کشف شده پس از سیر مراحل اداری به مالباختگان و صاحبانشان تحویل داده خواهد شد.

وی عنوان کرد: پلیس اهتمام جدی در کشف وسایل مسروقه و دستگیری سارقان و همچنین استمرار طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی در راستای جلب رضایت مردم و تحقق امنیت پایدار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان با اشاره به راهکارهایی برای پیشگیری از سرقت خودرو، بیان کرد: در تلاش هستیم در کنارماموریت های انتظامی ، پررنگ تر ازگذشته به رویکرد آموزش در محافل و مکان‌های عمومی از قبیل مساجد و سایر اجتماعات با موضوعیت پیشگیری از سرقت خودرو بپردازیم .

وی متذکر شد: سارقان در بیشتر موارد در کمین خودروهایی قرار دارند که صاحبان آن‌ها بدون رعایت نکات ایمنی، خودروهای خود را در محلی پارک می‌کنند.

وی افزود: سارقان از این فرصت استفاده می‌کنند و با شگردهای خاص خود لوازم داخل خودرو و در مواقعی خود خودرو را سرقت می‌کنند.

پریشانی خاطرنشان کرد: اکثر سرقت‌ها مربوط به خودروهایی است که فاقد سیستم ضدسرقت هستند هر چه ضریب ایمنی خودرو افزایش یابد به همان میزان ضریب سرقت آن کاهش خواهد یافت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=45578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.