• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

کنعانی: شورای امنیت به بن‌بست رسیده و در انجام وظیفه خود ناتوان است

  • کد خبر : 45658
  • 20 آذر 1402 - 11:40
کنعانی: شورای امنیت به بن‌بست رسیده و در انجام وظیفه خود ناتوان است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: شورای امنیت برای انجام وظیفه خود جهت تامین صلح و امنیت بین المللی و جلوگیری از جنگ بازمانده و نتوانسته کاری را در این مرحله حساس انجام دهد. وتوی آمریکا نشان از بُن بست در شورای امنیت و ناتوانی این شورا در انجام وظیفه خود دارد.

به گزارش نبض وطن، ناصر کنعانی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص موضع اخیر دبیرکل سازمان ملل و حمایتش از آتش بس در جنگ علیه مردم غزه و وتوی آمریکا در شورای امنیت، اظهارکرد: بر اساس آمار رسمی مراجع فلسطینی در شصت و هفتمین روز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، ۱۷۹۹۷ نفر شهید شده‌اند که از این میان تعداد زیادی زنان و کودکان هستند و ۴۲ هزار نفر مجروح هم از دیگر نتایج حملات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه است.

وی گفت: بار دیگر تشکر می‌کنم از اقدام مسئولانه دبیر کل سازمان ملل متحد که توجه شورای امنیت را به مساله غزه جلب کرد و خواستار اقدام فوری این شورا به منظور حفظ صلح و امنیت بین المللی شد، اما شاهد اقدام تاسف بار رژیم آمریکا در وتوی قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت و رد درخواست جامعه جهانی و شخص دبیر کل سازمان ملل برای توقف حملات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غزه بودیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: آمریکا بار دیگر شرکت و همراهی تمام عیار خودش را در کنار صهیونیست‌ها نشان داد. ایران مواضع خودش را به صراحت بیان کرده و محکوم کرده است. دولت آمریکا بخشی از راه حل جنگ غزه نیست بلکه بخشی از تداوم و استمرار نسل کشی علیه مردم غزه است.

کنعانی بیان کرد: دولت آمریکا نشان داد که یک تنه در برابر جامعه جهانی ایستاده و ابایی از تنها ماندن در حمایت از رژیم صهیونیستی ندارد و با این رای خودش نشان داد که نه فقط یک رائ منفی به توقف جنگ داده، بلکه رای به استمرار بربریت ملت مظلوم فلسطین داده است.

وی ادامه داد: آمریکا با این رای در برابر خواست تمام افکار عمومی جهان و خواست شخص دبیرکل سازمان ملل متحد ایستاده و رای به استمرار توحش صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: شورای امنیت برای انجام وظیفه خود جهت تامین صلح و امنیت بین المللی و جلوگیری از جنگ بازمانده و نتوانسته کاری را در این مرحله حساس انجام دهد. وتوی آمریکا نشان از بُن بست در شورای امنیت و ناتوانی این شورا در انجام وظیفه خود دارد.

کنعانی گفت: بحث اصلاحات در ساختار سازمان ملل متحد و شورای امنیت این سازمان سالهاست که مطرح است و ایران هم یک طرف مهم در این رایزنی‌ها محسوب می‌شود. ایده‌های مختلفی مطرح هست که این ایده‌ها برگرفته از موقعیت‌های ژئوپولیتیک و ژئواستراتژیک کشورهای عضو سازمان ملل است.

وی افزود: برخی قدرت‌ها با سواستفاده از قدرت خود مانع از انجام وطیفه و کارکرد خود هستند. ما معتقدیم که ترکیب شورای امنیت باید دموکرات‌تر باشد و شاهد کارآمدتر بودن این شورا در بحث تامین صلح و امنیت بین المللی باشیم.

تکمیل می‌شود..

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=45658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.