• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین :

تشییع شهدای گمنام، فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

  • کد خبر : 45697
  • 20 آذر 1402 - 14:36
تشییع شهدای گمنام، فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
شهردار چرمهین گفت: شهدای هشت سال دفاع مقدس نقش بسزایی در حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور دارند از این رو برگزاری مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده ار جمله فرصت‌هایی به‌شمار می‌آید که سبب آشنایی جوانان با شهدا خواهد شد.

شهاب ثابت راسخ در حاشیه تشییع شهدای گمنام در شهر چرمهین در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، تشییع شهدای گمنام را یکی از فرصت‌های مناسب در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و اظهار کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس نقش بسزایی در حفظ امنیت و تمامیت ارضی کشور دارند از این رو برگزاری مراسم تشییع شهدای تازه تفحص شده ار جمله فرصت‌هایی به‌شمار می‌آید که سبب آشنایی جوانان با شهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه تبیین شهدا به عنوان الگو، جوانان را در مسیر انقلاب نگه می‌دارد، افزود: یکی از عینی‌ترین آثار دوران دفاع مقدس حضور پربرکت شهدای گمنامی است که نام ظاهریشان بر ما پوشیده است؛ اما در حقیقت نام والاتر و بالاتر یعنی مقام شاهد بودن را به دست آورده‌ و در حقیقت، آنها موجب نام‌‎آوری ملت ایران در جهان شده‌اند.

شهردار چرمهین با اشاره به تاثیر پذیری شهدا در ایام شهادت ام الائمه حضرت زهرا(س) اضافه کرد: تأثیرپذیری شهدای ما از شهادت حضرت زهرا (س) حتی در نحوه شهادت، نیز دیده می شود، به‌طوری که حضرت زهرا(س) به سبب جراحت سخت پهلو و بعضی جراحات دیگر به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین با زنده نگه داشتن یاد شهدا معنا پیدا می‌کند، ادامه داد: شهدا وظیفه بسیار سنگینی بر دوش ما گذاشته‌اند که باید تا حد امکان به وظایف خود در قبال آنها عمل کنیم و معرفی و شناخت شهدا برای نسل جدید یکی از ضرورت های اصلی است که باید در مسیر تحقق آن گام برداشت.

ثابت راسخ ادامه داد: شهدای گمنام مظلومانه شهید شدند و گمنام و غریبانه ماندند اما تشییع آنان فرصتی است تا بتوانیم از این منابع فیض و بهره گیریم و امروز با حضور انقلابی مردم شهید پرور چرمهین شاهد بازتاب شایسته‌ای از این مراسم بودیم.

وی عنوان کرد: در این برهه از زمان به دلیل هجمه بیش از حدی که دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در فضای مجازی و حقیقی بر افکار جوانان، نوجوانان و کودکان وارد می‌کنند، تشییع پیکر پاک شهدای گمنام قطعا باعث خنثی شدن توطئه‌ها خواهد شد.

شهردار چرمهین خاطرنشان کرد: ادامه راه شهدا حفاظت و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و امروز به برکت خون مطهر شهدا، انقلاب اسلامی محفوظ مانده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=45697

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.