• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مسئله اصلی شهرداری‌ها معطوف به حوزه تأمین منابع مالی است

  • کد خبر : 4573
  • 26 بهمن 1399 - 10:00
مسئله اصلی شهرداری‌ها معطوف به حوزه تأمین منابع مالی است
شهردار ورنامخواست گفت: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری ورنامخواست ۲۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که ۴۶ درصد عمرانی و ۵۴ درصد جاری است.

به گزارش نبض وطن، علیرضا اطهری فر اظهار کرد: بودجه ابزاری مهم برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت شهری به شمار می‌آید و برهمین اساس قبل از آغاز سال جدید لایحه بودجه تهیه و تقدیم شورای اسلامی شهر می‌شود تا پس از بررسی‌های لازم به تصویب و مرحله اجرا برسد.

وی با اشاره به روند افزایش هزینه‌های شهرداری طی سال‌های اخیر، افزود: شیوع ویروس کرونا، نوسانات قیمتی، تورم و غیره سبب بروز مشکلات متعدد برای بنگاه‌های اقتصادی در کشور شد و شهرداری‌ها نیز از این چالش‌ها بی نصیب نبودند چراکه رکود و مشکلات اقتصادی تاثیر خود را بر اقتصاد شهری نیز گذاشته است.

شهردار ورنامخواست با اشاره به عملکرد ۱۰ ماهه شهرداری ورنامخواست، تصریح کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی حاکم بر شهرداری‌ها، پرسنل توانمند و سخت کوش شهرداری ورنامخواست با ابتکار عمل و خلق ایده‌های جدید تمام تمرکز خود را روی تحقق بودجه ۱۳۹۹ شهرداری معطوف کردند.

وی با بیان اینکه مسئله اصلی شهرداری‌ها معطوف به حوزه تأمین منابع مالی است، ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته بودجه شهرداری ورنامخواست تا پایان دی ماه ۱۰۰ درصد محقق شده و طی برگزاری جلسات کارشناسی مختلف همت مضاعفی بکار گرفته شد تا بودجه ۱۴۰۰ شهرداری با در نظر گرفتن تمام فکت‌های اقتصادی و شرایط روز از منطق درستی برخوردار باشد.

اطهری فر اضافه کرد: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری ورنامخواست به گونه‌ای به نگارش درآمده که بتواند چشم‌اندازی برای توسعه شهر ایجاد کرده که مدیریت شهری را به سوی اهدافی چون افزایش رفاه و آسایش شهروندان سوق دهد.

وی عنوان کرد: طی سال‌های گذشته با تحقق قابل قبول بودجه شهرداری ورنامخواست، بودجه‌ریزی سیر افزایشی داشته و برهمین اساس بودجه سال ۱۴۰۰ این شهرداری نسبت به بودجه مصوب سال گذشته رشد ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شهردار ورنامخواست خاطرنشان کرد: بودجه ۱۴۰۰ شهرداری ورنامخواست ۲۵۰ میلیارد ریال پیش بینی شده که ۴۶ درصد عمرانی و ۵۴ درصد جاری است و نکته حائز اهمیت در بودجه سال آینده کاهش وابستگی بودجه از مباحثی چون عوارض ارزش افزوده و آلایندگی و حرکت به سمت کسب درآمدهای پایدار است.

وی با بیان اینکه رویکرد و اراده شهرداری ورنامخواست تاکید بر توانمندسازی، تحرک و پویایی بیشتر شهر بوده است، یاداور شد: در دوره پنجم مدیریت شهری ورنامخواست بر این باور بودیم که بتوانیم شهرداری را از وابستگی شدید به درآمدهای ناپایدار جدا کرده و درآمدهای پایدار شهری را جایگزین درآمدهای ناپایدار کنیم همچنین اتمام پروژه‌های نیمه تمام به عنوان یک اولویت تعریف شده بود.

اطهری فر با بیان اینکه در بودجه سال آینده شهرداری ورنامخواست همه مولفه‌های اقتصادی از جمله شرایط سخت در نظر گرفته شده و پیش بینی تحقق پذیری بودجه سال آینده را داریم، تاکید کرد: امیدواریم با تصویب بودجه ۱۴۰۰ شهرداری ورنامخواست شاهد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تحقق مباحث تعریف شده همچون توسعه اقتصاد شهری، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌ای، حمل و نقل عمومی، محیط زیست و غیره باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4573
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.