• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

طرح کاشت بذرِ بادام اسکوپاریا در شهر چرمهین کاملاً عملیاتی است/شهرداری چرمهین با همت خود به سبز شدن شهر کمک شایانی کرده است

  • کد خبر : 45993
  • 22 آذر 1402 - 9:26
طرح کاشت بذرِ بادام اسکوپاریا در شهر چرمهین کاملاً عملیاتی است/شهرداری چرمهین با همت خود به سبز شدن شهر کمک شایانی کرده است
فرماندار شهرستان لنجان گفت: برگزاری آئین عملیات اجرایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در شهر چرمهین برنامه‌ای ویژه و شکوهمند بوده و حضور نسل‌های مختلف از جمله نسل جوان بسیار ارزشمند است و باید گفت طرح کاشت بذرِ بادام اسکوپاریا در منطقه نمونه گردشگری شهر چرمهین کاملاً عملیاتی است.

حمیدرضا محمدی فشارکی در حاشیه آئین عملیات اجرایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در شهر چرمهین در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، اظهار کرد: دنیا به واسطه تغییرات اقلیمی و اهمیت موضوع “ترسیب کربن” به سمت کاشت نهال رفته و قرار است که تا سال ۲۰۳۰ یک تریلیون درخت با همکاری کشورهای مختلف در جهان کاشته شود.

وی با بیان اینکه کاشت درخت بهترین راه برای ترسیب کربن است، افزود: براساس آمار ایران جز ۱۰ کشور اول تولید‌کننده کربن در جهان و از نظر ترسیب کربن نیز در رتبه ۴۲ جهان قرار دارد و باید این اختلاف میان تولید و ترسیب کربن جبران شود که این مهم با کاشت نهال محقق خواهد شد و کشور ما به واسطه تغییر اقلیم و ترسیب کربن ناگزیر است که این مسیر را طی کند.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی دولت مردمی، نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال ۱۴۰۲ کلید خورد و هر قرار است هر سال ۲۵۰ میلیون نهال کاشته شود تا بعد از ۴ سال به یک میلیارد برسد و چنانچه مردم مسئولان به شکل جهادی پای کار بیایند این هدف به راحتی قابل دسترس است.

وی ادامه داد: کاشت درخت امری ضروری بوده چرا که نقش مهمی در ترسیب کربن، تلطیف هوا و تولید اکسیژن، ذخیره آب، کاهش نرخ فرسایش خاک، افزایش سرانه جنگل، و کنترل ریزگردها و… دارد و تحقق اینگونه مباحث از مزایای اجرای طرح‌های مرتبط با توسعه پوشش گیاهی و به خصوص طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت است.

محمدی حمایت‌های مقام معظم رهبری را پشتوانه‌ای مهم در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت دانست و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: اگر براساس شعار انتخاب شده، هر ایرانی سه نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال از سال ۱۴۰۲ آغاز و در طول چهار سال محقق خواهد شد از این رو ما نیز در شهرستان لنجان باید در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

وی با تشکر از شهردار چرمهین اضافه کرد: برگزاری آئین عملیات اجرایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در شهر چرمهین برنامه‌ای ویژه و شکوهمند بوده و حضور نسل‌های مختلف از جمله نسل جوان بسیار ارزشمند است و باید گفت طرح کاشت بذرِ بادام اسکوپاریا در منطقه نمونه گردشگری شهر چرمهین کاملاً عملیاتی است.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه باید مردم در این پروژه حس مشارکت داشته باشند و کار به آن‌ها سپرده شود، عنوان کرد: هرکاری نیازمند پشتوانه مطالعاتی است و خوشبختانه شهرداری چرمیهن با همت خود به سبز شدن شهر کمک شایانی کرده و قطعاً با توجه به شبکه‌های شهروندی که دارد، می‌تواند در کنار طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت موفق عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان لنجان یکی از شهرهای صنعتی و آلوده کشور به‌شمار می‌آید و امیدواریم با کاشت این نهال‌ها علاوه بر سرمایه‌گذاری در ایجاد هوای پاک شاهد کاهش آلایندگی و جذب ریزگردها در این شهرستان باشیم و حق شهروندان در داشتن هوای پاک ادا شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=45993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.