• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان ؛

کاهش چشمگیر قیمت مرغ و تخم مرغ در روزهای آینده

  • کد خبر : 4629
  • 06 اسفند 1399 - 10:05
کاهش چشمگیر قیمت مرغ و تخم مرغ در روزهای آینده
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: با همکاری و هماهنگی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان زمینه توزیع یکصد و پنجاه تن پرتقال و ۸۰ تن سیب جهت کاهش قیمت‌ها و مصرف عمومی در سطح شهرستان توزیع خواهد شد.

به گزارش نبض وطن، محمد مهدی دهقانی در حاشیه نشست کارگروه تنظیم بازار شهرستان لنجان هدف برگزاری این کارگروه را ایجاد تعادل در قیمت کالاهای اساسی دانست و اظهار کرد: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان همواره به دنبال ایجاد آرامش در بازار بوده و با توجه به اینکه در ایام منتهی به عید نوروز برخی افزایش قیمت‌ها را شاهد هستیم هرساله برنامه‌های تنظیم بازار شب عید در شهرستان اجرایی می‌شود تا از افزایش رضایتمندی شهروندان را رقم بخورد.
وی افزود: این روزها افزایش قیمت کالاها و مایحتاج ضروری سبد مصرفی، فشار مضاعفی را بر مردم تحمیل کرده است برهمین اساس در راستای حمایت از اقشار مختلف جامعه به دنبال تنظیم بازار و تعادل بخشی در قیمت میوه، مرغ و تخم مرغ در شهرستان لنجان هستیم.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: به دلیل افزایش بی رویه قیمت انواع میوه متأسفانه اقشار کم درآمد از خرید میوه محروم شده اند از این رو با همکاری و هماهنگی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان زمینه توزیع یکصد و پنجاه تن پرتقال و ۸۰ تن سیب جهت کاهش قیمت‌ها و مصرف عمومی در سطح شهرستان توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: اقلام تنظیم بازار شهرستان لنجان تحویل مباشر اصلی که اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان لنجان است می‌شود و با هماهنگی اتحادیه‌های صنفی این اقلام توسط واحدهای منتخب در شهرستان توزیع خواهد شد که این واحدهای منتخب در توزیع برخی کالاهای اساسی باید از سامانه رهتاب استفاده کنند.
دهقانی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم جلوگیری از تجمعات به دنبال افزایش تعداد واحدهای منتخب هستیم تا نه تنها ضرر و زیانی به واحدهای مشابه وارد نشود بلکه این مراکز در توزیع کالاها نیز بتوانند پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را به مرحله اجرا برسانند.
وی با بیان اینکه برنامه‌های اجرا شده در شهرستان لنجان برای تأمین مرغ موفقیت‌آمیز بوده است، گفت: براساس گزارشات ارائه شده از سوی مدیریت جهاد کشاوزی شهرستان لنجان، خوشختانه در حوزه تولید مرغ و تخم مرغ موجودی و جوجه ریزی در حد مطلوبی در سطح شهرستان انجام شده و نیاز شهرستان را جوابگو خواهد بود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان عنوان کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در هفته‌های پیش رو قطعاً شاهد کاهش چشمگیر قیمت مرغ و تخم مرغ خواهیم بود و در حال حاضر نیز روند کاهش قیمت این اقلام را در بازار شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر تلاش کرده ایم تنظیم بازار و نظارت بر فروش کالا و ارائه خدمات در شهرستان لنجان را به درستی به منصه ظهور برسانیم، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اقتصادی و فشاری که بر مردم وارد شده است، متخلفان نباید احساس امنیت کنند از این رو با همکاری اتاق اصناف شهرستان لنجان و هماهنگی که با کمیسیون‌های اتحادیه‌های صنفی این شهرستان صورت گرفته است، بازرسی و گشت‌های مشترک از نظر تعداد و کیفیت افزایش خواهد یافت.
دهقانی با بیان اینکه هرساله در ایام پایانی اسفندماه و با فرارسیدن سال نو، شاهد گرانفروشی برخی از فروشندگان هستیم، یادآور شد: تشدید نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده کالاهای پرمصرف و ضروری، نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نظارت بر دستگاه‌های توزین و قیمت گیری روزانه و رسیدگی و پاسخگویی به شکایات از جمله مباحثی است که طی هفته‌های پیش رو با جدیت دنبال خواهد شد.
وی متذکر شد: عادی‌انگاری این روزهای برخی مردم، سیر صعودی افزایش مبتلایان به کرونا را به همراه داشته است و با توجه به شیوع ویروس جهش یافته بیم آن می‌رود که عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرایط کرونایی شهرستان لنجان را به سوی رنگ نارنجی و قرمز بکشاند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تاکید کرد: اکیپ‌های بازرسی اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی رعایت کردن فاصله گذاری اجتماعی و انجام نکات بهداشتی را تذکر خواهند داد تا از یک سو مانع بروز پیک چهارم کرونا شوند و از سوی دیگر از بروز دغدغه‌های تازه این بیماری و تعطیلی اصناف به دلیل شیوع کووید ۱۹ جلوگیری کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4629
  • نویسنده : زهرا جعفری

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.