• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اداره صمت شهرستان لنجان مطرح کرد:

“جهش تولید” راهبردی استراتژیک برای عبور از مشکلات اقتصادی

  • کد خبر : 4636
  • 06 اسفند 1399 - 16:26
“جهش تولید” راهبردی استراتژیک برای عبور از مشکلات اقتصادی
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: "جهش تولید" یک راهبرد مهم و استراتژیک برای عبور از مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش نبض وطن، محمد مهدی دهقانی در بازدید از شرکت های فعال در شهرک صنعتی فولاد اظهار کرد: شهرک صنعتی فولاد نخستین شهرک خصوصی شهرتان لنجان به شمار می آید که در ۵۵ کیلومتری اصفهان و در محله بابا شخیعلی احداث شد و شرکت های متعدد تولیدی از جمله نسوز آذر در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: البته باید گفت در مصوبه هیئت دولت نام این شهرک، “شهرک صنعتی فولاد” است و ذکری از خصوصی بودن آن در این مصوبه وجود ندارد اما اداره شهرک توسط هیئت امنای شهرک صنعتی غیر انتفاعی و غیر دولتی فولاد انجام می گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تصریح کرد: واگذاری شهرک صنعتی فولاد براساس اسناد حدود ۲ هزار هکتار بوده که این واگذاری باید توسط شرکت سهامی ذوب اهن صورت گیرد اما در حال حاضر حدود ۵۰۰ هکتار واگذاری قطعی صورت گرفته و درحال حاضر شاهد فعالیت حدود ۳۷ شرکت دارای پروانه بهره برداری در این شهرک هستیم.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر واگذاری هایی در شهرک فولاد در راستای تولید  لوله و پروفیل انجام شده اما برخی واگذاری ها که در گذشته صورت گرفته همچنان به مرحله اجرا نرسیده است.

دهقانی اضافه کرد: کارخانه نوید منگنز به دلیل بروز برخی مشکلات در سال ۱۳۹۲ تعطیل شد اما در راستای فعال سازی مجدد این مجموعه اقداماتی صورت گرفته و امیدورایم در آینده نزدیک شاهد آغاز فعالیت این مجموعه تولیدی باشیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان :جهش تولید”، عنوان کرد: نام‌گذاری که توسط مقام معظم رهبری در ابتدای هرسال صورت می گیرد دارای یک عقبه بوده و با دلایل متقن، شناخت و پیش بینی که معظم له از مباحث مختلف دارند انتخاب می شود از این رو ما نیز تلاش کرده‌ایم در جهت رونق تولید و کمک به صنایع تلاش کنیم تا شعار جهش تولید در شهرستان لنجان به یک تفکر مبدیل شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان با اشاره به لزوم ایجاد باور جهت تحقق شعار “جهش تولید”، خاطرنشان کرد: موضوع فعالیت صنایع و تولید از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، از این رو اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان تلاش کرده که با تمام وجود در وسط میدان حضور داشته باشد و علاوه بر حمایت از صنایع بزرگ و کوچک در مسیر حل مشکلات تولید کنندگان گام بردارد.

وی عملیاتی کردن شعار «جهش تولید» را رمز عبور از وضعیت فعلی و تبدیل تهدید به فرصت دانست و متذکر شد: در حال حاضر در یک کارزار و جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و برهمین اساس باید با حمایت ویژه از تولید کنندگان، به سمت تولید محصولات با کیفیت و صادرات آن ها به بازارهای جهانی به ویژه کشورهای منطقه حرکت کرد تا علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، نیازهای ارزی کشور نیز تامین شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.