• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

خطه طلایی ایران رنگ و بوی فاطمی به خود گرفته است

  • کد خبر : 46375
  • 24 آذر 1402 - 19:25
خطه طلایی ایران رنگ و بوی فاطمی به خود گرفته است
شهردار زرین شهر گفت: با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، شهرداری زرین شهر تلاش کرد اقدامات گسترده‌ای به منظور آمادگی و سیاه‌پوشی سطح شهر انجام دهد و برهمین اساس تعویض المان‌ها و نصب بنر، کتیبه و... در دستور کار قرار گرفت.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد:انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از مکتب فاطمی است و جامعه‌ای سعادتمند می‌شود که سیره آن حضرت را در میان آحاد مردم خصوصا زنان و دختران خود نشر دهد و فرهنگ غنی فاطمی را نهادینه کند از این رو همکاری با هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم های سوگواری و برنامه‌های فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است تا شاهد افزایش آگاهی و شناخت عمومی زندگی و مقام حضرت فاطمه (س) باشیم.

وی با اشاره به ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) و لزوم آذین‌بندی شهر، افزود: یکی از برنامه‌های مهم شهرداری‌ها آذین‌بندی شهر به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی است تا شهروندان حال و هوای زنده و پویایی را در این ایام داشته باشند.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه خطه طلایی ایران طی روزهای گذشته رنگ و بوی فاطمی به خود گرفته است،تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، شهرداری زرین شهر تلاش کرد اقدامات گسترده‌ای به منظور آمادگی و سیاه‌پوشی سطح شهر انجام دهد و برهمین اساس تعویض المان‌ها و نصب بنر، کتیبه و… در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین تریبون‌های معارف اهل‌بیت(ع) برپایی مراسم‌های مختلف مذهبی است و ویترین اینگونه مراسم‌های اشعاری است که در مدح اهل بیت(ع) سروده و خوانده می‌شود و اینگوه اشعار اثر خود را کاملاً در بازخوردهای اجتماعی نشان داده است.

اسماعیلی احمدی تکریم و بزرگداشت ایام فاطمیه را شروع انقلاب فرهنگی دانست و اضافه کرد: برگزاری شب‌های شعر یکی از رویدادهایی است که نقش بسزایی در بیان ظرفیت، ترسیم و معرفی درست اشعار آئینی دارد از این رو براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقدمات برگزاری شب شعر فاطمی در خطه طلایی ایران فراهم شد و خوشبختانه مورد استقبال بی‌نظیر شهروندان و علاقه‌مندان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ریشه‌ عاشورا نشات گرفته از ماجرای شهادت حضرت زهرا(س) است، عنوان کرد: در دامن پاک حضرت فاطمه زهرا (س) ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتاز عالم بشری، امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و از سوی دیگر حضرت زینب کبری(س) حماسه ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را به جهانیان اعلام کردند از این رو قطعا بزرگداشت ایام فاطمیه بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند در دفاع از اصل ولایت موثر عمل کند.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: این اقدامات فرهنگی در سطح شهر جهت زنده نگه داشتن ایام فاطمیه (س) انجام شده است و قطعا اقداماتی از این دست به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی تا پایان سال ادامه دارد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=46375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.