• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان خبر داد:

فعالیت ۳۴۰ آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای در لنجان

  • کد خبر : 46491
  • 25 آذر 1402 - 20:05
فعالیت ۳۴۰ آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای در لنجان
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: در گذشته حدود ۸۰ آموزشگاه آزاد در شهرستان لنجان مشغول فعالیت بودند اما با توجه به اهمیت و تأکیدات صورت گرفته از سوی فرماندار شهرستان در خصوص گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، با برنامه‌ریزی صورت گرفته پس از گذشت یکسال امروز ۳۴۰ آموزشگاه آزاد در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن علیرضا ملک‌پور در نشست با فرماندار شهرستان لنجان اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحدهای تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیروها به توسعه کسب و کار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

وی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از فراگیرترین دستگاه‌های آموزشی کشور در حیطه وظایف خود تلاش کرده دستیابی به هدف‌های تعیین شده در قانون اساسی را تا رفع نیاز بازار کار ممکن و با توسعه فعالیت‌ها و تاکید بر جنبه کیفی آن سعی و مهارت شاغلان را با فناوری روز همگام کند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با اشاره به نقش آموزشگاه‌های خصوصی در توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی، تصریح کرد: بخشی از تحول بنیادی در توسعه کشور بر دوش آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای است و در این میان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای را می‌توان پرچمداران مهارت آموزی در کشور دانست.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو انجمن صنفی در شهرستان لنجان در حوزه‌های مراقبت زیبایی و رشته‌های تلفیقی مشغول فعالیت هستند و بر اساس تدابیر اتخاذ شده در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان تعامل نزدیکی با بخش خصوصی ایجاد شده است.

ملک‌پور اضافه کرد: در گذشته حدود ۸۰ آموزشگاه آزاد در شهرستان لنجان مشغول فعالیت بودند اما با توجه به اهمیت و تأکیدات صورت گرفته از سوی فرماندار شهرستان در خصوص گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، با برنامه‌ریزی صورت گرفته پس از گذشت یکسال امروز ۳۴۰ آموزشگاه آزاد در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: طی یکسال گذشته به دنبال آن بودیم تا با ظرفیتی که فنی و حرفه‌ای دارد بتوانیم در روستاهای شهرستان لنجان تحولی ایجاد کنیم از این رو در روستاها نیز آموزشگاه‌های آزاد را فعال کردیم و رشته‌های مهارتی در حال اجرا است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان بیان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای نگاه ویژه‌ای به آموزشگاه‌های آزاد دارد چراکه هر چه این آموزشگاه‌ها تقویت شوند گستره کاری سازمان فنی و حرفه‌ای افزایش پیدا می‌کند اما در شرایط کنونی انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نیز با مشکلاتی مواجه هستند و از مسئولان انتظار حمایت دارند.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر مسئولان ارشد شهرستان لنجان تدابیری را اتخاذ کرده تا تسهیلاتی برای آموزشگاه‌های آزاد در نظر گرفته شود به طور حتم این آموزشگاه‌ها انگیزه گرفته و کار می‌کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=46491
  • نویسنده : اکرم حسین زاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.