• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مادران و همسران شهدا دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند

  • کد خبر : 48004
  • 06 دی 1402 - 19:33
مادران و همسران شهدا دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند
فرماندار شهرستان لنجان گفت: خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه مادران و همسران شهدا دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند و امروز وظیفه تمام آحاد جامعه است که از این سمبل‌ها و تندیس‌های ایثار و مقاومت تجلیل کنند. تا زمانی که نفس در جان داریم باید دین خود را به شهدا ادا کرده و خانواده معظم شهدا را به نحو شایسته تکریم کنیم.

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با بیان اینکه حضرت ام‌البنین(س) با کلام سوزناک و بیانات خود مردم را نسبت به واقعه عاشورا مطلع می‌کرد اظهار کرد: حضرت ام‌البنین(س) نگاه ولایتمدار و تفکر حسینی را قطره‌قطره در کام فرزندانش نشاند و فرزندان خود را راهی جبهه حق علیه باطل کرد.

وی افزود: حضرت ام البنین(س) هر چند که در روز عاشورا و در کربلا حضور فیزیکی نداشته است اما تربیت و همراهی چهار فرزندش با امام زمان خود نشان از نقش برجسته این بانوی دلیر دارد.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه نقش بانوان در تاریخ جنگ تحمیلی  کمتر از نقش شهدا نیست، تصریح کرد: مادران و همسران شهدا الگوی صبر، مقاومت، روحیه و انگیزه هستند که با بدرقه عزیزترین افراد خانواده خود زینبی عمل کرده و با اعزام آنها به جبهه‌ها در راه صیانت از ارزش های الهی و انقلابی گام برداشته و فرزندان و همسران خود را در راه خدا و دین خدا تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه مادران و همسران شهدا الگوی زن و زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه هستند، اضافه کرد: بسیاری از بانوان ایران اسلامی به عنوان رزمنده و پشتیبانی جنگ در دفاع مقدس حضور داشتند به‌گونه‌ای که بیش از شش هزار نفر از آنان به شهادت رسیدند، اما هر شهیدی که پا به میدان نبرد با دشمنان گذاشت چشمان زنانی او را بدرقه کرد مدت فراوانی چشم به راه او بود و بسیاری از آنها سال‌ها چشم به راه مفقود‌الاثرشان بوده‌ و هستند.

محمدی ادامه داد: خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه مادران و همسران شهدا دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند و امروز وظیفه تمام آحاد جامعه است که از این سمبل‌ها و تندیس‌های ایثار و مقاومت تجلیل کنند تا دین خود را به شهدا ادا کرده و خانواده معظم شهدا را به نحو شایسته تکریم کنیم.

وی عنوان کرد: سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) مصادف است با روز تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهدا و این بهترین فرصت برای تجلیل از مقام این بزرگواران است چراکه آنان با لبیک به امام شهدا، همسران و فرزندان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب آماده و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل کردند تا یک وجب از خاک وطن به دست دشمن نیفتد.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: باید دستاوردهای همه جانبه دوران دفاع مقدس را به خوبی برای نسل‌های مختلف خصوصا نسل جوان تبیین کنیم چراکه در دفاع مقدس مولفه‌های ارزشمندی چون تاب آوری و سرمایه اجتماعی و وحدت و انسجام تجلی پیدا کرد؛ همچنین امروز بیش از گذشته نیازمند سیره و سبک زندگی شهدا و خاندان معظم آنان هستیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=48004
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.