• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین:

نقش شهرداری‌ها در فرایند مدیریت بحران بسیار مهم و کلیدی است

  • کد خبر : 48020
  • 06 دی 1402 - 20:40
نقش شهرداری‌ها در فرایند مدیریت بحران بسیار مهم و کلیدی است
شهردار چرمهین گفت:دومین رویداد بین المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲ با هدف معرفی دستاوردهای شهرهای ایران برگزار شده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، شهرداری چرمهین نیز با قدرت در این رویداد ملی شرکت کرده است.

شهاب ثابت راسخ در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: جوامع انسانی در هزاره سوم همه باید با اعمال مدیریت بحران از آمادگی لازم برای مواجهه با شرایط اضطراری و بحرانی برخوردار باشند تا ساختارهای جامعه حتی در شرایط بروز بحران حفظ شود و پایدار بماند.

وی افزود: امروزه حوزه عملکردی علم مدیریت بحران با طیف گسترده‌ای از علوم و تخصص‌ها همچون مهندسی سازه و زلزله، جست‌و‌جو و امداد و نجات، ارتباطات، شهرسازی و مدیریت شهری ارتباط پیدا می‌کند از این رو باید از تمام این تخصص‌ها به درستی استفاده کرد و در این میان باید با استفاده از دانش و ابتکارات نخبگان و متخصصان، در کنار تجارب مدیریت شهری در مسیر کاهش اثرات و مقابله با حوادث گام برداشت.

شهردار چرمهین تصریح کرد: دومین رویداد بین المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲، روز دوشنبه چهارم دیماه در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران با حضور وزیر کشور و مسئولان کشوری آغاز به‌کار کرد.

وی با بیان اینکه نقش شهرداری‌ها در فرایند مدیریت بحران بسیار مهم و کلیدی است، ادامه داد: دومین رویداد بین المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲ با هدف معرفی دستاوردهای شهرهای ایران برگزار شده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته، شهرداری چرمهین نیز با قدرت در این رویداد ملی شرکت کرده است.

ثابت راسخ با بیان اینکه مدیریت بحران پدافند پیشگیرانه از اهمیت بالایی در کنترل بحران‌ها برخوردار است، اضافه کرد: جهان امروز به دلایل مختلف با چالش‌های جدیدی مواجه است از این رو مدیریت شهری باید آمادگی لازم را برای مقابله با بحران‌های مختلف داشته باشد تا شاهد حفظ جان و دارایی‌های شهروندان باشیم.

وی بیان کرد: مدیریت شهری چرمهین در دوره ششم تلاش کرده علاوه بر سیاست‌گذاری، تدوین راهبردهای کاربردی و اجرای راهکارهای عملیاتی به‌روز در راستای رفع یا تعدیل چالش‌های موجود در این شهر، برای حضور به موقع و مؤثر در شرایط بحرانی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری را به دستاوردهای جدید مجهز کند.

شهردار چرمهین با بیان اینکه توسعه دانش و فناوری در پیشگیری و کاهش خطرپذیری مدیریت بحران اثرگذار است، خاطرنشان کرد: ما بر این باور هستیم حضور در چنین رویدادهایی سبب تحقق سیاست ارتقای ایمنی شهر چرمهین، با رویکرد الگوبرداری همچنین افزایش تعاملات با دیگر شهرهای حاضر در رویداد بین المللی نمایشگاهی مدیریت بحران ایران قوی است از این رو شهرداری چرمهین تلاش کرده اقدامات و دستاوردهای خود در راستای مدیریت بحران را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهد.

گفتنی است؛ دومین رویداد نمایشگاهی بین‌المللی مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۲، به مدت ۳ روز در روزهای ۴ الی ۶ دی‌ماه ۱۴۰۲ در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=48020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.