• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
عضو شورای اسلامی شهرستان لنجان:

هزارتوی مشکلات شهر چمگردان/ چمگردان به محل سرریز مشکلات کارخانه ذوب آهن تبدیل شده است

  • کد خبر : 48160
  • 08 دی 1402 - 13:14
هزارتوی مشکلات شهر چمگردان/ چمگردان به محل سرریز مشکلات کارخانه ذوب آهن تبدیل شده است
عضو شورای اسلامی شهرستان لنجان گفت: شهر چمگردان سال‌های متمادی است که به دلیل همجواری با صنعت ذوب آهن و فولاد سبا با چالش‌های متعددی رو به رو بوده که بارها به اطلاع مسئولان منطقه‌ای، استانی و حتی کشوری رسانده شده اما متأسفانه همچنان بر روی زمین مانده است.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، مهدی اسماعیلی در نشست اعضای شورای اسلامی شهرستان با فرماندار شهرستان لنجان حل مشکلات چندین ساله شهر چمگردان و کارخانه ذوب آهن اصفهان را یکی از مطالبات به حق شهروندان دانست و اظهار کرد: شهر چمگردان سال‌های متمادی است که به دلیل همجواری با صنعت ذوب آهن و فولاد سبا با چالش‌های متعددی رو به رو بوده که بارها به اطلاع مسئولان منطقه‌ای، استانی و حتی کشوری رسانده شده اما متأسفانه همچنان بر روی زمین مانده است.

وی افزود: عدم حل این چالش‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری را بر پیکره رشد و توسعه شهر چمگردان وارد کرده به‌گونه‌ای که بسیاری از شهروندان را مجبور به مهاجرت به دیگر شهرهای همجوار شهرستان کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی استان و عضو شورای اسلامی شهرستان لنجان تصریح کرد: عدم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی از جمله مباحثی است که سال‌ها توسط شرکت سهامی ذوب آهن و فولاد سبا در قبال شهر چمگردان به دست فراموشی سپرده شده و این درحالیست که وجود قطب‌های صنعتی باید امتیازاتی را داشته باشد تا مضرات و چالش‌هایی را که برای شهرهای همجوار به وجود می‌آورد را تا حدودی جبران کند.

وی ادامه داد: متأسفانه فعالیت این کارخانه‌ها بجز از آلودگی هوا، بروز بیماری‌های مختلف و تخریب زیرساخت‌های شهر امتیاز خاصی را عاید این شهر نکرده و این مسئله باعث بروز گلایه شهروندان شهر چمگردان شده است.

اسماعیلی با اشاره به توافقنامه‌های شهرداری چمگردان با کارخانه ذوب آهن، اضافه کرد: در سال ۱۳۷۹ توافقنامه‌ای بین شهرداری چمگردان با کارخانه ذوب آهن اصفهان به امضا رسید اما عدم تعهد شرکت سهامی ذوب آهن به این توافق‌نامه باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای شهروندان ساکن در محله ۱۲۵ دستگاه جنوبی و شهرداری برای ارائه خدمات به ساکنین این محله شده است.

وی عنوان کرد: در سال ۱۳۸۶ نیز توافق‌نامه‌ای با هدف تعریض و احداث بلوار خیابان صاحب الزمان، از سد آبند تا فلکه دفاع مقدس به امضا رسید اما بار دیگر شاهد عدم پایبندی شرکت سهامی ذوب آهن به این توافقنامه بودیم.

سخنگوی شورای اسلامی استان و عضو شورای اسلامی شهرستان لنجان اهمیت الحاق شهرک واحد به محدوده شهر چمگردان، گفت: شهر چمگردان بیش از ۱۷ هزار نفر جمعیت داشته، اما به‌دلیل کمبود زمین در این شهر نه تنها توسعه شهر با مشکلات متعددی مواجه کرده بلکه شاهد مهاجرت شهروندان به شهرهای اطراف هستیم و این درحالیست که یکی از مطالبات به‌حق شهروندان از مدیریت شهری توسعه شهر و الحاق شهرک واحد به محدوده شهر است.

وی افزود: متأسفانه الحاق شهرک واحد به محدوده شهر چمگردان نیز به دلیل عدم همراهی برخی ادارات (محیط زیست و…) بر زمین مانده است و نباید این نکته را به دست فراموشی سپرد که در حال حاضر به دلیل وضعیت نابسامان این شهرک، شاهد بروز مشکلات اجتماعی بسیاری برای شهر هستیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: مشکلات مطرح شده همه‌ی مشکلات شهر چمگردان نبوده اما حل این مشکلات به نوعی در اولویت قرار دارند و با حل این چالش‌ها بسیاری از مشکلات دیگر شهر و شهروندان نیز به تبع آن حل خواهد شد و امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان خدوم و با همکاری و همراهی صنایع بزرگ و فعال در شهرستان لنجان این مشکلات پس از سال‌ها مرتفع شده و این شهر به سمت رشد و توسعه حرکت کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=48160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.