• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان؛

ضرورت ساماندهی و چابک سازی اتحادیه های صنفی

  • کد خبر : 4884
  • 18 اسفند 1399 - 10:16
ضرورت ساماندهی و چابک سازی اتحادیه های صنفی
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان گفت: جوانان حاضر در هیئت رئیسه اتحادیه درودگران، یراق آلات و رنگ و ابزار از انرژی خوبی برای فعالیت در هیئت مدیره برخوردار هستند.

به گزارش نبض وطن، محمد مهدی دهقانی در آئین تقدیم اعتبار نامه اتحادیه درودگران،یراق آلات و رنگ و ابزار شهرستان لنجان، اظهار کرد: بر اساس مواد گوناگون قانون نظام صنفی، واحدهای صنفی در قالب اتحادیه‌های صنفی و اتحادیه های صنفی در قالب اتاق اصناف شهرستان و اتاق های شهرستان در قالب اتاق اصناف ایران فعالیت می کنند.
وی افزود: مرجع ناظر بر فعالیت اتاق های اصناف شهرستان ها علاوه بر اتاق اصناف ایران‌، کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنفی است که در ساختار سازمانهای صنعت ومعدن و تجارت هر شهرستان فعالیت می کنند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان لنجان، تصریح کرد: قانون نظام صنفی، اختیارات اجرایی و نظارتی را برای اتحادیه های صنفی قائل شده و نقش آنها را از یک نهاد مدنی، به یک نهاد عمومی غیردولتی ارتقا داده است از این رو هیئت مدیره اتحادیه های صنفی باید با قوانین صنفی آشنای کامل داشته باشند.
وی ادامه داد: برای ایجاد تحول در نهادهای مختلف از جمله اتحادیه های صنفی، باید تغییر نسل و جوانگرایی را مورد توجه قرار گیرد، وخوشبختانه این مهم در هیئت مدیره اتحادیه های صنفی شهرستان لنجان محقق شده است و قطعا شاهد تحولات شگرفی در امور آنها خواهیم بود.
دهقانی با اشاره به ضرورت ساماندهی و چابک سازی اتحادیه های صنفی، اضافه کرد: جوانان حاضر در هیئت رئیسه اتحادیه درودگران، یراق آلات و رنگ و ابزار از انرژی خوبی برای فعالیت در هیئت مدیره برخوردار هستند اما نباید فراموش کرد داشتن پتانسیل جوانی به تنهایی کافی نبوده و باید ضمن استفاده از ظرفیت و تجربه پیشکسوتان تلاش کنید در مسیر پیش برد اهداف تعریف شده در قوانین و دستورالعمل های اتحادیه گام برداشته شود و با چنین دیدگاهی قطعا موفقیت های خوبی در انتظار اتحادیه ها خواهد بود.
وی عنوان کرد: انتظار می رود هیئت رئیسه اتحادیه درودگران، یراق آلات و رنگ و ابزار ضمن ساماندهی امور، تسهیل شرایط کسب و کار را فراهم سازند تا در نهایت شاهد بهبود فضای کسب باشیم و چنانچه این مهم مورد توجه قرار گیرد آثار آن را در رونق اقتصاد اصناف شاهد خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4884
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.