• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ایجاد اشتغال پایدار، راهکار رفع مشکلات اقتصادی خانواده های زندانیان

  • کد خبر : 4958
  • 22 اسفند 1399 - 10:00
ایجاد اشتغال پایدار، راهکار رفع مشکلات اقتصادی خانواده های زندانیان
دبیر کل خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: حمایتی که کمیته امداد امام خمینی(ره) از خانواده های زندانیان انجام خواهد داد بیشتر در راستای توانمندسازی این خانواده ها بوده تا بتوانند زندگی خود را اداره کنند.

به گزارش نبض وطن، حمیدرضا علی‌اکبری با اشاره به حرکت کمیته امداد امام خمینی(ره) در مسیر امید آفرینی اظهار کرد: کمیته امام خمینی(ره) در سال ۱۴۰۰ با کمک دولت و مجلس و با هدف حمایت از خانواده زندانیان برنامه های متعددی را تدوین کرده تا بتوانیم بیشترین خدمات را به خانواده های نیازمند ارایه دهیم.
وی افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته مشکلات ۵۰ هزار نفر از خانواده زندانیان نیازمند احصاء شده و با شناسایی محل اقامت این افراد در مسیر گام برداشته ایم تا با گره زدن ظرفیت های مختلف با یکدیگر این افراد تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفته و مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.
دبیر کل خدمات مددکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد اشتغال پایدار را راهکار رفع مشکلات اقتصادی خانواده های نیازمند دانست و تصریح کرد: حمایتی که کمیته امداد امام خمینی(ره) از خانواده های زندانیان انجام خواهد داد بیشتر در راستای توانمندسازی این خانواده ها بوده تا بتوانند زندگی خود را اداره کنند.
وی ادامه داد: مهمترین دغدغه فکری زنان سرپرست خانواده زندانیان تأمین هزینه‌های زندگی است که با توانمندسازی و ایجاد اشتغال می‌توان از آنها حمایت کرد از این رو با ارائه مشاوره، ایجاد اشتغال و همچنین انجام مباحث فرهنگی که زیربنای مددکاری دارند مورد توجه قرار گرفته است.
علی اکبری اضافه کرد: خوشبختانه در استان های مختلف زیرساخت های لازم مهیا شده تا از ابتدای سال ۱۴۰۰ برنامه حمایت از خانواده زندانیان در قالب برنامه ای تعاملی با سازمان زندان ها و انجمن حمایت زندانیان و همچنین بهره مندی از همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در کشور اجرایی شود.
وی عنوان کرد: خانواده زندانیان عمدتاً با مشکلات عمده ای چون «ادامه تحصیل فرزندان»، «سلامت و بهداشت» و «مشکلات معیشتی» و «مسکن» مواجه می شود از این رو برنامه ریزی لازم انجام شده تا بتوانیم نیازهای اولیه خانواده های زندانیان نیازمند را مهیا و مشکلات آنان را مرتفع سازیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=4958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.