• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سرلشکر باقری: جذب جوانان با فناوری‌های جدید به توسعه فرهنگ مقاومت کمک می‌کند

  • کد خبر : 49734
  • 19 دی 1402 - 11:02
سرلشکر باقری: جذب جوانان با فناوری‌های جدید به توسعه فرهنگ مقاومت کمک می‌کند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جذب جوانان و نوجوانان با استفاده از فناوری‌های جدید، می‌تواند به ما در توسعه فرهنگ مقاومت کمک فراوانی کند.

به گزارش نبض وطن به نقل از مهر، سردار سرلشکر محمد باقری صبح امروز _سه‌شنبه نوزدهم دی_ در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر گسترش فرهنگ غنی دفاع مقدس اظهار کرد: بازگویی تجارب گران‌قدر دفاع مقدس و مقاومت و بازگویی پیشرفت‌هایی کشور برای جوانان می‌تواند تحولی عظیم بیافریند.

وی با اشاره به فرامین اخیر رهبر انقلاب در حوزه تولیدات دفاع مقدس افزود: ایشان در دیدار پیشکسوتان جهاد و مقاومت، بر لزوم افزایش تولیدات در حوزه دفاع مقدس تاکید کردند؛ از سوی دیگر ارتقای کیفیت همواره مورد تاکید ایشان بوده است؛ آثار بی‌کیفیت نه‌تنها موجب انتقال تجارب گران‌قدر دفاع مقدس نمی‌شود، بلکه اثر ضد تبلیغی نیز دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یکی از شاخص‌های موفقیت مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها و شهرستان‌ها را افزایش همکاری مقامات و مسئولان استان در توسعه فرهنگ مقاومت دانست و گفت: جذب جوانان و نوجوانان با استفاده از فناوری‌های جدید می‌تواند به ما در توسعه فرهنگ مقاومت کمک فراوانی کند.

سرلشکر باقری حفظ مخاطب را یکی دیگر از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: باید با برنامه‌ریزی و البته استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین، بتوانیم فرهنگ غنی دفاع مقدس و مقاومت را به جوانان انتقال دهیم؛ از سوی با توجه به پیش‌بینی یک کتاب درسی برای دانش‌آموزان با عنوان شهید سلیمانی باید تلاش کنیم که از دوباره کار و تکرار جلوگیری شود؛ بهتر این است که این واحدهای درسی، در یک کار علنی دقیق با همدیگر ترکیب و تحت عنوان دفاع مقدس و مقاومت تدریس شوند.

وی با اشاره به اهمیت راهیان نور گفت: راهیان نور از ۲۲ بهمن آغاز می‌شود و با توجه به اینکه ایام نوروز با ماه مبارک رمضان هم‌زمان است، برای این موضوع هم باید برنامه دقیق تدارک دیده شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح محتوای باغ‌موزه‌های دفاع مقدس را از دیگر مسائل مهم برای مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر کشور دانست و گفت: بیش از ساختمان و فضای محیطی موزه دفاع مقدس، محتوای ارائه‌شده در این حوزه‌ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سرلشکر باقری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به دستاوردهای رونمایی‌شده در نمایشگاه ابراز کرد: دستاوردهای بسیار ارزشمندی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده، نشان‌دهنده اقدامات مطلوب صورت گرفته در این حوزه است.

وی در ادامه با اشاره به ۱۹ دی‌ماه سالروز اجرای عملیات «کربلای ۵» افزود: کربلای ۵ بزرگ‌ترین عملیات دفاع مقدس به لحاظ طول زمان و سایر اقدامات صورت گرفته است و فقط یکی، دو عملیات دیگر در این سطح داریم.

وی با اشاره به عملیات قهرمانانه طوفان‌الاقصی گفت: پانزدهم مهر، زمان شروع این عملیات، نقطه عطفی بود که عده‌ای رزمنده در محاصره کامل در غزه و بدون داشتن امکانات و ارتباط با بیرون، توانستند عملیات بزرگی را طراحی کنند و دشمن را فریب دهند و غافلگیر کنند؛ این رزمندگان با امکانات بومی خود، این عملیات را انجام دادند و هیبت، هیمنه و امنیت دفاعی صهیونیست‌ها را درهم شکستند و امید صهیونیست‌ها به آینده را دچار آسیب اساسی کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: رزمندگان پس از عملیات طوفان‌الاقصی که با جنایت‌های وحشیانه صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین در غزه مواجه شدند، اینگونه دارند به همراه مردم ایستادگی می‌کنند؛ مردم ذره‌ای شکوه و ابراز نگرانی نمی‌کنند و اهداف خود را پیش می‌برند؛ اما در طرف مقابل شکوه، گلایه و کم‌آوردن در میان صهیونیست‌ها بسیار زیاد است.

سرلشکر باقری گفت: مردم فلسطین با وجود این شهادت‌ها، آسیب‌های اساسی و محاصره، ایستادگی می‌کنند و حرفشان این است که باید به حق خودشان که آزادی و حاکمیتشان است، برسند؛ این‌ها را باید از برکات انقلاب اسلامی، تأثیرات اشاعه روح و فرهنگ دفاع مقدس و ثمره شکل‌گیری محور مقاومت بر اثر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=49734

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.