• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تشریح آخرین اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات

  • کد خبر : 50793
  • 25 دی 1402 - 18:12
تشریح آخرین اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات
وزیر کشور تمهیدات لازم برای برگزاری پرشور انتخابات و اقداماتی چون بررسی آیین‌نامه‌ تبلیغات در هیات دولت، حضور نامزدها در رسانه ملی و استفاده یکسان داوطلبان از امکانات دولتی برای تبلیغات را تشریح کرد.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، احمد وحیدی درخصوص برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هر چه به یازدهم اسفند و زمان برگزاری انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم، فضای انتخابات گرم‌تر می‌شود و از همگان انتظار می‌رود تا با حضور پرمعنا در صحنه، حال و هوای کشور را انتخاباتی‌تر کنند.

وزیر کشور گفت: در این مسیر مردم، رسانه‌ها و احزاب و اصناف که همه دارای مسئولیت اجتماعی هستند، فضا را برای انتخابات خوب و قوی فراهم کنند تا از دلِ انتخابات قوی یک مجلس قوی و مقتدر را شاهد باشیم.

وحیدی درباره تمهیدات لازم وزارت کشور برای مشارکت پرشور و فراهم کردن امکانات برای تبلیغات نامزدها گفت: رسالت ما ایجاد بسترهای لازم برای مشارکت قوی، فراهم کردن مقدمات و ایجاد تسهیلات لازم برای حضور داوطلبان و ارائه برنامه در تبلیغات آنهاست که به همین منظور آئین نامه‌ایی برای تبلیغات در دولت به تصویب رسید.

وی از دیگر اقدامات را پیش بینی و تمهیدات لازم برای حضور نامزدهای انتخابات در رسانه ملی عنوان کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها قرار شد از ظرفیت رسانه ملی برای نامزدها در تبلیغات استفاده شود.

استفاده از امکانات دولتی برای نامزدها

وحیدی همچنین استفاده از ظرفیت و امکانات دیگر استان‌ها برای تبلیغات نامزدها را از دیگر اقدامات انجام شده برای تبلیغات نام برد و گفت: استان‌ها موظف شدند تا امکانات دولتی قابل استفاده را برای در اختیار گذاشتن نامزدها در دوران انتخابات شناسایی کنند تا با یک برنامه‌ریزی در اختیار نامزدها قرار گیرد و آنها بتوانند برای معرفی برنامه‌های خود و برگزاری نشست‌ها، استفاده کنند.

وزیر کشور درباره استفاه از امکانات دولتی برای نامزدهای انتخاباتی گفت: استفاده از امکانات دولتی برابر قانون باید به طور مساوی بین همه داوطلبان تقسیم شود و ستاد انتخاباتی هر استان موظف است بر اساس ارزیابی ظرفیت‌های دولتی، این امکانات را به طور مساوی میان داوطلبان تقسیم کنند.

وی به فراهم کردن اقدامات لازم در حوزه احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی کشور هم اشاره کرد و افزود: در جلساتی که با احزاب و تشکل‌ها داشتیم، درخواست آنها حضور فعال در انتخابات بود که آن را جزو تکالیف خود می‌دانستند. زیرا هدف از ایجاد احزاب و تشکل‌های سیاسی این است تا در مهمترین رخداد سیاسی کشور حضور فعال داشته باشند. به همین منظور چنانچه تسهیلاتی را در این زمینه خواسته باشند در چارچوب قانون دنبال می‌شود تا نقش فعال خود را ایفا کنند.

استفاده از ظرفیت مهم خانواده آموزش و پرورش برای مشارکت تمام عیار

وحیدی درباره استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای انتخابات گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه اجرایی کشور دو مسئولیت مهم در امر انتخابات دارد؛ نخست اینکه کمک در برگزاری انتخابات کمک می‌کنند و نقش بسیار ارزشمندی دارد و معمولاً در انتخابات کمک مهمی در اجرای انتخابات دارند و دوم نقش مشارکت عمومی آنهاست و آن بحث رأی اولی‌ها که بسیار شیرین بوده و در آموزش و پرورش رقم می‌خورد.

وزیر کشور ادامه داد: با توجه خانواده بزرگ آموزش و پرورش حرکت این وزارتخانه در تشویق مشارکت مهم است و با توجه به پیش بینی‌های خوب وزیر آموزش و پرورش امیدواریم نقش برجسته این خانواده بزرگ را در برگزاری انتخابات پرشور شاهد باشیم.

وحیدی این را هم گفت که خانواده بزرگ آموزش و پرورش نقش ویژه‌ای در فرهنگ سازی و ایجاد زمینه برای مشارکت پرشور و تمام عیار رأی اولی دارد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=50793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.