• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار چرمهین؛

چرمهین را به بهشتی برای گردشگران تبدیل می کنیم

  • کد خبر : 5149
  • 28 اسفند 1399 - 8:52
چرمهین را به بهشتی برای گردشگران تبدیل می کنیم
شهردار چرمهین گفت: طرح منطقه گردشگری شاهلولاک یکی از پروژه‌های استراتژیک در شهر چرمهین است.

به گزارش نبض وطن، شهاب ثابت راسخ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرهایی چون چرمهین که دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی هستند همواره گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند لذا بر اساس لزوم توسعه گردشگری شهری پایدار و مدیریت خردمندانه آن، این مهم در دوره پنجم مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس نظر کارشناسان ایجاد فضای تفریح عمومی برای افزایش نشاط شهروندان یک شهر یک ضرورت بوده و چنانچه به این ظرفیت‌ها توجه شود شاهد جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهیم بود.

شهردار چرمهین تصریح کرد: آبشار شاهلولاک یکی از داشته‌های طبیعی شهر است و با توجه به زیبایی منحصر بفرد این آبشار تلاش‌ شده تا با اجرای پروژه‌های مختلف سرمایه گذاری این محل به عنوان برند، به درستی به گردشگران معرفی شود.

وی با بیان این که توسعه صنعت گردشگری نقش مؤثری در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال شهروندان خواهد داشت، ادامه داد: طرح منطقه گردشگری شاهلولاک یکی از پروژه‌های استراتژیک در شهر چرمهین است که توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر برای اجرایی شدن پیگیری‌های متعددی شده است.

ثابت راسخ اضافه کرد: خوشبختانه پس از انجام پیگیری‌های متعدد، ایجاد منطقه نمونه گردشگری “شاهلولاک” مصوبه هیئت دولت و کارگروه امور زیربنایی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را با وسعت ۹۵ هکتار اخذ کرده و موافقتنامه تأسیس تا زمان بهره برداری صادر شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع طرح توجیهی این منطقه گردشگری توسط مشاور پس از انجام مطالعات گسترده تهیه شده و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در قالب بسته‌های پیشنهادی در نظر گرفته شده است؛ البته نگاه مدیریت شهری به مسئله گردشگری فراتر از حضور گردشگران و بازدیدهای چند ساعته از آبشار شاهلولاک و یا کوهنوردی است و برنامه‌ریزی لازم برای ماندگاری گردشگران انجام شده است.

شهردار چرمهین افزود: اجرای طرح جامع گردشگری از جمله ایجاد محور گردشگری و جاده سلامت و مسیر پیاده راه و دوچرخه سواری به طول پنج کیلومتر حد فاصل شهر چرمهین تا آبشار شاهلولاک با استراحتگاه و مجموعه ورزشی آغاز شده است.

وی با بیان این که قصد داریم چرمهین را به بهشتی برای گردشگران تبدیل کنیم، گفت: مزرعه ۳۰ هکتاری گل محمدی، زعفران، زیتون، زرشک، گردو، بادامستان، توتستان، گیلاس و گیاهان دارویی از دیگر اقدامات صورت گرفته است که مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

ثابت راسخ خاطرنشان کرد: احداث کمپ گردشگری و مجموعه دهکده فرهنگی، رفاهی و اقامتی با هتل سوئیت و آمفی تئاتر و تالار پذیرایی و رستوران و سینمای روباز از دیگر پروژه‌های تعریف شده در این دهکده با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که قطعاً تجربه‌ای بی نظیر را برای گردشگران رقم خواهد زد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=5149
  • نویسنده : حامد سلیمیان

نوشته های مشابه

02فروردین
چرمهین به عنوان شهرِ تَرین‌ها در حال معرفی است
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنجان:

چرمهین به عنوان شهرِ تَرین‌ها در حال معرفی است

02فروردین
افق‌های روشنی برای شهر چرمهین ترسیم شده است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.