• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۲۹ دی ماه نمونه‌ای زیبا و الگویی درخشان در تاریخ لنجان

  • کد خبر : 51520
  • 29 دی 1402 - 19:20
۲۹ دی ماه نمونه‌ای زیبا و الگویی درخشان در تاریخ لنجان
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لنجان گفت: در ۲۹ دی ماه ۱۳۶۵ مردم شهرستان لنجان با وجود شهادت تعداد زیادی از فرزندان خود، نه تنها عقب‌نشینی نکردند بلکه خون شهدا و خانواده شهدا آگاهی و معرفت و بصیرت بیشتری را برای مردم و جامعه ایجاد کرد.

مهدی هاشم زاده در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، با اشاره به ۲۹ دی ماه، روز حماسه و ایثار مردم شهرستان لنجان اظهار کرد: مردم شهرستان لنجان در لحظه‌‌های حساس و تاریخی کشور همچون دوران جنگ تحمیلی با الگوپذیری از اباعبدالله الحسین (ع) و لبیک به فرمان ولایت فقیه خود در جبهه‌های حق علیه باطل حضور پیدا کردند.

وی افزود: مردم شهرستان لنجان در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۲ هزار رزمنده در سنگرهای دفاع مقدس حضوری فعال داشتند و در آن دوران ۷۵۰ شهید و۲ هزار و ۳۰۰ جانباز و آزاده را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لنجان تصریح کرد:در دی‌ماه سال ۱۳۶۵شهدای گلگون‌کفن شهرستان لنجان در عملیات کربلای ۵ به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

وی ادامه داد: در ۲۹ دی ماه ۱۳۶۵، ۴۵ شهید از جمله شهید والا مقام از جمله سردار شهید محمدعلی شاهمرادی قائم مقام لشکر قمر بنی هاشم بر روی دستان مردم شهرستان لنجان تشییع شدند.

وی اضافه کرد: در این روز مردم شهرستان لنجان با وجود شهادت تعداد زیادی از فرزندان خود، نه تنها عقب‌نشینی نکردند بلکه خون شهدا و خانواده شهدا آگاهی و معرفت و بصیرت بیشتری را برای مردم و جامعه ایجاد کرد و به دنبال این حماسه بزرگ، آمار داوطلبان اعزام به جبهه نبرد حق علیه باطل در شهرستان گسترش یافت و رزمندگان شهرستان لنجان روحیه‌ای بالایی برای حضور در جبهه‌ها کسب کردند.

هاشمزاده عنوان کرد: اما نباید فراموش کرد روز حماسه و ایثار شهرستان لنجان صرفأ ویژه شهدای آن روز نیست بلکه این شهدا نمادی از رشادت‌ها، حماسه و ایثار رزمندگان شهرستان هستند و مردم در هر مکان و زمانی که باشند، اگر با عمق وجود، اسرار و حقیقت خدا، ایثار و فداکاری را درک کنند ناخواسته فرهنگ شهید و شهادت را در وجود خود می‌پرورانند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لنجان خاطرنشان کرد: روز حماسه و ایثار مردم شهرستان لنجان نشان از شهامت و دلدادگی، سربلندی و بالندگی و در یک کلام روز افتخارات مردم این خطه شهید پرور است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=51520
  • نویسنده : زهرا فنایی

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.