• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

زلنسکی: ادعای ترامپ برای پایان دادن به جنگ بسیار خطرناک است

  • کد خبر : 51679
  • 01 بهمن 1402 - 6:59
زلنسکی: ادعای ترامپ برای پایان دادن به جنگ بسیار خطرناک است
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واکنش به ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که مدعی شده می‌تواند ظرف ۲۴ ساعت به جنگ روسیه و اوکراین پایان دهد، تاکید کرد: این ادعا بسیار خطرناک است.

به گزارشنبض وطن به نقل از سی‌ان‌ان، رئیس جمهور اوکراین برای اولین بار به صورت علنی نسبت به ادعای ترامپ مبنی بر اینکه در صورت بازگشت وی به کاخ سفید در یک روز به جنگ میان روسیه و اوکراین پایان خواهد داد، اظهار نگرانی کرد و گفت: این ادعا بسیار خطرناک است چرا که ترامپ تاکنون هرگز به این موضوع اشاره نکرده است که چگونه قصد دارد این کار را عملی کند.

زلنسکی با بیان اینکه شاید این ادعای ترامپ صرفاً تبلیغات انتخاباتی یا یک پیام سیاسی باشد، یادآور شد: در هر صورت این ایده که ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا ممکن است بدون توجه به منافع و خواسته مردم اوکراین به طور یکجانبه تصمیم‌هایی را اتخاذ کند که برای کشور و مردم ما کارساز نباشد، من را واقعاً بسیار تحت فشار قرار می‌دهد.

به نوشته سی‌ان‌ان، ترامپ در ماه مه سال قبل میلادی در پاسخ به پرسش کیتلان کالینز مجری سی‌ان‌ان که از وی پرسیده بود چگونه خواهید توانست جنگ میان روسیه و اوکراین را در عرض ۲۴ ساعت خاتمه دهید، گفته بود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و زلنسکی هر دو دارای نقاظ ضعف و قوتی هستند و من در صورت رئیس جمهور شدن با استفاده از همین نقاط ضعف و قوت، این جنگ را در عرض ۲۴ ساعت پایان خواهم داد.

رئیس جمهور اوکراین به طور کلی از انتقاد از ترامپ دوری می‌کند و ترجیح می‌دهد از نزدیک شدن به بحث اختلافات میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان حامی ترامپ که عملاً مانع از تداوم ارسال کمک‌های مالی بیشتر آمریکا به کی‌یف شده‌اند، پرهیز کند.

عموماً اعتقاد بر این است که پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴ امری است که پوتین از آن استقبال می‌کند چرا که تصور می‌کند پیروزی ترامپ به وی این فرصت را می‌دهد که در بدترین حالت، دستکم با حفظ سرزمین‌هایی که در اوکراین تصرف کرده است، پیروزی روسیه در جنگ را اعلام کند.

از سوی دیگر زلنسکی همچنان اصرار دارد تا مادامی که شاهد خروج نیروهای روسیه از تمامی سرزمین‌های اوکراین که مسکو از سال ۲۰۱۴ به بعد آنها را تصرف کرده است (از جمله شبه جزیره کریمه) نباشد، به هیچ توافق صلحی تن نخواهد داد.

شاید همین نگرانی‌ها است که زلنسکی را بر آن داشت تا چشم در دوربین‌های تلویزیونی بدوزد و خطاب به ترامپ این پیام را بفرستد: دونالد ترامپ؛ من شما را به اوکراین و کی‌یف دعوت می‌کنم چرا که اگر واقعاً بتوانید این جنگ را در عرض ۲۴ ساعت متوقف کنید، همین موضوع دلیل کافی برای آمدن شما به اوکراین است!

زلنسکی بلافاصله پس از ابلاغ پیام خود به ترامپ، رو به خبرنگاران افزود: شاید ترامپ واقعاً ایده‌ای واقعی و عملی (برای پایان دادن به جنگ) داشته باشد و بتواند آن را با من در میان بگذارد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=51679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.