• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تشدید حملات تجاوزگرانه ائتلاف آمریکایی به یمن

  • کد خبر : 52111
  • 03 بهمن 1402 - 7:24
تشدید حملات تجاوزگرانه ائتلاف آمریکایی به یمن
مقامات آمریکایی بامداد سه‌شنبه از حمله مجدد به مواضعی در پایتخت و دیگر نقاط یمن خبر دادند.

به گزارش نبض وطن به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، جنگنده‌های آمریکا و انگلیس بامداد سه شنبه_سوم بهمن_ به چند پایگاه نظامی متعلق به جنبش مقاومت انصارالله از جمله پایگاه هوایی الدیلمی در شمال صنعاء (پایتخت یمن) حمله کردند.

همچنین یک مقام آمریکایی به شبکه «الجزیره» گفت که نیروهای این کشور به همراه انگلیس و سایر متحدانشان، حملاتی را به مواضع ارتش یمن انجام دادند.

رسانه عراقی «صابرین‌نیوز» گزارش داد که پایگاه‌های نظامی «السواد»، «الدیلمی»، «الحفا» و «النهدین» هدف حملات تجاوزکارانه غربی‌ها قرار گرفتند.

کاخ سفید بامداد سه‌شنبه اعلام کرد «جو بایدن» و «ریشی سوناک» در تماس تلفنی، حملات امشب به یمن و وضعیت امنیتی در دریای سرخ را بررسی کردند.

یک مقام آمریکایی نیز ضمن اشاره به گسترده و چندجانبه بودن حملات امشب به یمن، گفت که این حملات بعد از اعلام عملیات موسوم به «پیکانِ پوسایدون» انجام شد.

به گفته پنتاگون اهدافی که در یمن بمباران می‌شوند سکوهای موشک بالستیک، هواپیماهای بدون سرنشین و انبارهای مهمات هستند، این در حالی است که پنتاگون در حمله قبلی مدعی شده بود تمامی این موارد را نابود کرده است.

یک مقام نظامی یمنی در مصاحبه با شبکه «الجزیره» درباره این حملات اظهار کرد: حملات امشب را می‌توان شدیدترین حملات به صنعاء از زمان آغاز تجاوز [غربی‌ها] به کشورمان دانست.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=52111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.