• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

رئیس جمهور از بخش‌های مختلف دانشگاه جامع امام حسین (ع) بازدید کرد

  • کد خبر : 52244
  • 03 بهمن 1402 - 16:02
رئیس جمهور از بخش‌های مختلف دانشگاه جامع امام حسین (ع) بازدید کرد
رئیس جمهور با حضور در دانشگاه جامع امام حسین (ع) به مدت 3ساعت از بخش‌های مختلف آن و الگوی «دانشگاه مسئله‌محور تراز انقلاب اسلامی» که در این مجموعه علمی و پژوهشی طراحی و اجرا شده است، بازدید کرد.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _سه‌شنبه سوم بهمن_ با حضور در محل دانشگاه جامع امام حسین (ع) در قالب روایت پیشرفت دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، از بخش‌های مختلف این دانشگاه مسئله محور در عرصه‌های ایجاد تحول در زمینه علوم انسانی، علوم پایه و علوم فنی-مهندسی بازدید کرد و با توضیحات مسئولان و اساتید بخش‌های مختلف از جزئیات آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای آن مطلع شد.

الگوی شکل‌گیری دانشگاه تراز اسلامی متکی بر ۷ مولفه ۱- مولفه‌های جهت‌دهنده مبتنی بر مبانی دینی و منظومه فکری امامین انقلاب، ۲- مولفه سرمایه انسانی مبتنی بر کرسی‌های دانشی اعضای هیئات علمی دانشگاه‌ها، ۳- مولفه تربیت دانشجو مبتنی بر جذب هدفمند دانشجویان برای کمک به حل نظام مسائل کشور، ۴- مولفه نظامات مبتنی بر بازنگری و تحول دانشگاه با هدف تعالی معنوی و تحول علمی، ۵- مولفه فضا و محیط الهام‌بخش مبتنی بر معنویت و هنر ایرانی-اسلامی ،‌۶- دوره رشته متن و محتوا مبتنی بر بازنگری بر اساس منابع دینی و تجربیات متراکم انقلاب اسلامی و ۷- علم و پژوهش مبتنی بر تولید دانش و فناوری مورد نیاز برای پیشرفت کشور و پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی طراحی شده است که در حضور آیت الله رئیسی تشریح شدند.

در ادامه رئیس جمهور از نمایشگاه تعالی قدرت نرم انقلاب اسلامی و میزهای آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری، تحول علوم انسانی، تولید قدرت نرم و سرمایه انسانی و تعالی سازمانی بازدید کرد.

آیت الله رئیسی در ادامه از غرفه‌های نمایشگاهی دایر شده در حوزه‌های تحول در علوم پایه و دستاوردهای آن در عرصه‌های فیزیک، شیمی و ریاضی، نمایشگاه پدافند غیرعامل و جنگ نوین، غرفه عمق‌بخشی داخلی و خارجی به مبانی انقلاب اسلامی، غرفه نهضت ترجمه آثار فاخر تولید شده و تجربیات متراکم انقلاب اسلامی به زبان‌های مختلف، غرفه تجربه‌نگاری انقلاب اسلامی در سه زیربخش تجربه‌نگاری افراد و خبرگان انقلاب اسلامی، تجربه‌نگاری رخدادهای ویژه در انقلاب اسلامی و تجربه‌نگاری موضوعی از جمله در حوزه تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب اسلامی بازدید کرد.

رئیس جمهور همچنین از نمایشگاه اقدامات و آخرین دستاوردهای دانش‌بنیان مرکز رشد در دانشگاه جامع امام حسین (ع) در عرصه‌های علوم انسانی، فنی-مهندسی و علوم پایه نیز بازدید کرد.

بازدید از آزمایشگاه و نمایشگاه هوش مصنوعی و رباتیک و نیز هوش مصنوعی و علوم شناختی بخش بعدی برنامه حضور دکتر رئیسی بود که ضمن ارائه و تشریح اقدامات و دستاوردهای این حوزه، پروژه‌های آتی این بخش نیز در حضور رئیس جمهور ارائه شد. محصولات فناورانه در حوزه هوش مصنوعی برای حل نظام مسائل کشور، پهپادهای شناسایی و استفاده از نسل جدید متاورس برای تربیت نیروی انسانی از جمله دستاوردهایی بود که در این بخش به نمایش گذاشته شده بود.

آیت الله رئیسی همچنین از آزمایشگاه و نمایشگاه دریایی حل نظام مسائل سطحی و زیرسطحی کشور، مرکز تحقیقات ملی آیرودینامیک، مرکز علم و فناوری پیشرانش و نمایشگاه دستاوردهای حوزه عمران، آب، انرژی و پدافند غیرعامل بازدید کرد.

در این بخش‌ها آخرین دستاوردها و پژوهش‌ها در حوزه ساخت شناورهای سطحی و زیرسطحی، ساخت و ارتقای پرنده‌های کوچک و بزرگ، پیشران‌ها، فیلتراسیون آب، پردازش آب، سیالات ضدتبخیر و تجهیزات و روش‌های اکتشاف آب عمیق به نمایش گذاشته شده بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=52244

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.