• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اولویت‌های جدید برای حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

  • کد خبر : 52666
  • 07 بهمن 1402 - 9:56
اولویت‌های جدید برای حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
با توجه به وجود ظرفیت خالی در کاروان‌های حج تمتع، از امروز اولویت‌های جدید اعلام و دارندگان فیش حج تا شهریور ۱۳۸۶ هم می‌توانند ثبت‌نام دارند.

به گزارش نبض وطن، پس از اعلام خبر پیش ثبت‌نام حج تمتع ۱۴۰۳ رئیس سازمان حج و زیارت با حضور در برنامه تلویزیونی با اعلام اینکه زائران تمتع باید در مرحله پیش‌ثبت‌نام کاروان‌ها، علی‌الحساب باید ۱۴۰ میلیون تومان بپردازند، اظهار کرد: تاکنون سهمیه حج ایران برای سال ۱۴۰۳ حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شده است که البته مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه با توجه به افزایش جمیعت کشور، در حال انجام است تا این سهمیه به مرز ۸۹ هزار نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه برای حج ۱۴۰۳، ودیعه‌گذاران در سه مرحله فراخوانده می‌شوند، افزود: نخست افرادی که تا بیست‌ونهم اسفند ۱۳۸۵ ودیعه‌گذاری کرده‌اند، در مرحله دوم ودیعه‌گذاران حج تا سی‌ویکم اردیبهشت ۱۳۸۶ و در مرحله سوم ودیعه‌گذاران تا سی‌ویکم تیرماه ۱۳۸۶ فراخوانده می‌شوند. سازمان حج و زیارت پیش از این در اطلاعیه پیش‌ثبت‌نام حج ۱۴۰۳ اعلام کرده بود که در صورت تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌ها، ودیعه‌گذاران حج تمتع تا یکم مرداد به صورت روزشمار تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها فراخوانده خواهند شد.

آخرین اخبار حج واجب / اولویت‌های جدید برای حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد

با فرارسیدن نیمه دی نام‌نویسی مقدماتی در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ آغاز شد و با توجه به پر نشدن اولویت‌ها، سازمان حج و زیارت برای حج تمتع ۱۴۰۳ اولویت جدیدی اعلام کرد و دارندگان فیش حج تا پایان مرداد ۸۶ هم از بیست‌وهفتم دی امکان ثبت‌نام پیدا کردند و دوم بهمن بود که نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد که در آن معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت غلامرضا رضایی با اعلام اینکه شمار ثبت‌نام‌کنندگان حج از مرز ۳۲ هزار نفر گذشته است، روند ثبت‌نام برای حج تمتع آینده را خوب ارزیابی کرد و از اعلام اولویت‌های جدید تا تکمیل شدن سهمیه استان‌ها خبر داد.

از دوم بهمن تا به امروز تعداد متقاضیان حج تمتع به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده اما این آمار تنها حدود نیمی از سهمیه ایران در حج ۱۴۰۳ است و بر این اساس و با توجه به وجود ظرفیت خالی در کاروان‌های حج و افزایش درخواست‌ها برای اعلام سایر اولویت‌ها، فارس اعلام کرد که دارندگان فیش حج تا شهریور ۸۶ هم امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها را دارند.

طبق این خبر از ساعت ۱۰ صبح امروز ۷ بهمن امکان ثبت‌نام دارند و به گفته معاون سازمان حج «تا هفته آینده بیش از ۹۰ درصد سهمیه ۸۲ هزار نفری حج تکمیل و کاروان‌بندی انجام می‌شود.»

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=52666

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.