• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

رفع مشکل موقوفات مورد مناقشه نیازمند همکاری مسئولان امر است

  • کد خبر : 52783
  • 07 بهمن 1402 - 19:00
رفع مشکل موقوفات مورد مناقشه نیازمند همکاری مسئولان امر است
فرماندار شهرستان لنجان گفت: انتظار می‌رود برای وام‌های ازدواج، فرزندآوری و اشتغال که از طرح‌های تحول زای دولت به‌شمار می‌آیند رویه‌ای ثابت تعریف شود.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی در نشست شورای اداری استان اصفهان با بیان اینکه فرمانداران به دلیل جایگاه خود ارتباطی مستقیم و مؤثری با شهروندن دارند، اظهار کرد:  موضوع موقوفه بودن برخی اراضی در بعضی از شهرستان‌ها از جمله شهرستان لنجان خصوصا مشکلات موقوفه بودن شهر ورنامخواست به یک مسئله غیر قابل حل مبدل شده است.

وی با اشاره به سفر استاندار اصهان به شهرستان لنجان افزود: بیشتر اختلافات اراضی مربوط به وسعت آن بوده چراکه در زمان وقف، واقف حد و حدودی برای آن در نظر گرفته و با گذشته سالیان متمادی امروز برای حدود موقوفه اعداد و ارقام‌ دیگری در وسعت وقف صورت گرفته مطرح است، از این رو انتظار می‌رود بر اساس اسناد موجود این اراضی تعیین حدود شود تا این مشکلات کمتر و اراضی کوچک‌تر شوند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه رفع مشکل موقوفات مورد مناقشه نیازمند همکاری اوقاف است، تصریح کرد: در خرید و فروش اراضی که بین شهروندان انجام می‌شود، معاملات جاری این اراضی با چالش‎‌های متعددی مواجه است، و از مسئولان انتظار دارند با نگاهی ویژه به این مسئله در مسیری گام برداشته شد که علاوه بر حفظ جایگاه وقف، مشکلات پیش روی آنها برای انجام معاملات اراضی برداشته شود.

وی اضافه کرد: اعتبارات بعضی از دستگاه‌های مرتبط با کارگروه اشتغال به آنها ابلاغ و براساس برنامه‌زمانبندی و تدابیر اتخاذ شده این دستگاه‌های درحال تخصیص اعتبارات به متقاضاین واجد شرایط هستند که می‌توان تشخیص داد که سهم دستگاه چقدر است اما در این خصوص به فرمانداران ابلاغی نصورت نگرفته است.

محمدی خاطرنشان کرد: اعتبارات بعضی از دستگاه‌ها نیز تا به امروز به آنها ابلاغ نشده است که باید در این خصوص چاره اندیشی شود، البته این نکته را نیز نباید به دست فراموشی سپرد که براساس گزارش‌های ارائه شده علیرغم معرفی متقاضیان توسط دستگاه‌های مختلف به بانک‌های عامل شهروندان جواب‌های سهمیه‌ای را از سوی بانک‌ها می‌شنوند؛ انتظار می‌رود برای وام‌های ازدواج، فرزندآوری و اشتغال که از طرح‌های تحول زای دولت به‌شمار می‌آیند رویه‌ای ثابت تعریف شود.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=52783

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.