• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

امیرعبداللهیان: امنیت را در دل سیاست همسایگی دیدیم

  • کد خبر : 52865
  • 08 بهمن 1402 - 12:00
امیرعبداللهیان: امنیت را در دل سیاست همسایگی دیدیم
وزیر امور خارجه گفت: متعاقب اتفاقات اخیر، بنده به زودی عازم پاکستان خواهم شد و آقای احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی هم عازم عراق می‌شوند.

به گزارش نبض وطن، حسین امیرعبداللهیان صبح امروز با تاکید بر اینکه امنیت را در دل سیاست همسایگی دیدیم، اظهارکرد: اجازه نمی‌دهیم که دشمنان دوستی، صلح و امنیت منطقه را هدف قرار دهند.

وی افزود: ما شاهد تحرکاتی تروریستی در اقلیم شمال عراق و کشور دوست و برادر پاکستان بودیم و با این دیدگاه که تروریست‌ها امنیت ایران و همسایگان را هدف قرار داده‌اند، نسبت به آنچه در بلوچستان پاکستان و اقلیم کردستان عراق اتفاق افتاد گفت وگوهای مثبتی را با مقامات آنها انجام دادیم.

وزیر امور خارجه ادامه داد: بنده به زودی عازم پاکستان خواهم شد و آقای احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی هم عازم عراق می‌شوند.

امیرعبداللهیان در ادامه تصریح کرد: در موضوع غزه و فلسطین نیز عمده کنشگران با نگاهی بر چندجانبه‌گرایی موضوع گفت وگوهای سیاسی را مد نظر قرار دادند و این موضوعی است که ایران از ابتدای بحران مطرح کرد که جنگ راه حل نیست و می‌تواند باعث افزایش ناامنی شود و در این شرایط همه ما از آن ضرر می‌کنیم.

وزیر امور خارجه با یادآوری اینکه همه از امنیت در منطقه غرب آسیا، دریای سرخ و در جهان سود خواهیم برد، تاکید کرد: با گفت وگوهای چندجانبه گرایانه همه سود می‌برند و ایران یک کنشگر فعال در این زمینه است‌.

وی با بیان اینکه همانطور که دبیر کل سازمان ملل متحد در این خصوص گفتند، ۷ اکتبر در خلأ رخ نداده است، گفت: ایران نیز به تلاش‌های خود برای حل بحران از طریق سیاسی و در راستای احقاق حقوق ملت فلسطین ادامه می‌دهد

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=52865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.