• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

مسافران ظرف ۷۲ ساعت لنجان را ترک کنند

  • کد خبر : 5290
  • 03 فروردین 1400 - 19:00
مسافران ظرف ۷۲ ساعت لنجان را ترک کنند
فرماندار شهرستان لنجان گفت: تمام مسافرانی که از قبل به شهرستان لنجان سفر کرده‌اند، باید ظرف مدت ۷۲ ساعت به مبدا خود بازگردند در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

به گزارش نبض وطن، خدامراد صالحی در نشست ستاد کرونا شهرستان لنجان اظهار کرد: شهرستان لنجان علیرغم مشکلات متعددی که به دلیل قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی چند استان کشور با آن مواجه است با تلاش کادر درمان، دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و همراهی شهروندان در مقابله با شیوع ویروس کرونا موفق عمل کرد و جز شهرستان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌آید.

وی افزود: متأسفانه علیرغم اینکه شهرستان لنجان در هفته‌های پایانی سال در وضعیت آبی قرار داشت با افزایش میزان ابتلاء به کووید ۱۹ رنگ بندی شهرستان ظرف مدت کوتاهی به دلایل مختلف از جمله عادی انگاری و همچنین حضور مسافران از آبی به زرد و در نهایت به نارنجی تغییر یافت و این مسئله زنگ خطر چرخش ویروس کرونا را در شهرستان به صدا درآورده است.

فرماندار شهرستان لنجان با اشاره به بستری ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان شهدای لنجان، تصریح کرد: فولادشهر به دلیل حضور مسافران و گردشگران از دیگر استان‌های کشور همچون خوزستان و چهار محال و بختیاری از وضعیت خاصی برخوردار بوده و ما با فرا رسیدم ایام پایانی سال اهرم بازدارنده‌ای برای اینکه مانع از حضور مسافران در شهرستان لنجان شویم در اختیار نداشتیم و امروز ۱۱ بیمار از ۱۹ بیمار مبتلا به کرونا از شهر فولادشهر هستند.

وی ادامه داد: بخش باغبهادران و شهر ساحلی باغبادران به دلیل جاری بودن زاینده رود، وجود بیشه زارها و بیش از ۷۰۰ ویلا همواره به عنوان یک جاذبه برای حضور گردشگران به شمار می آمده و این حضور دغدغه بسیاری از شهروندان و مسئولان شهر، بخش و شهرستان را رقم زده است.

صالحی اضافه کرد: به دلیل موزائیک بودن شهرهای مختلف شهرستان لنجان به شکل طولی و نبود جاده کمربندی در همه شهرهای این شهرستان به دلیل توپوگرافی آنها نمی‌توانیم ترددهای مسافران را از درون شهرها جلوگیری کنیم و باید توجه داشت روز گذشته در مدت حدود ۱۲ ساعت دوربین ورنامخواست-زرین شهر هشت هزار تردد را به ثبت رسانده که بخش قابل توجهی از آنها پلاک‌های غیر بومی بوده‌اند.

وی عنوان کرد: از ۱۰ روز پیش با درخواست، خواهش کردن و آموزش از مسافران درخواست داشتیم تا شهرستان ما را ترک کنند و در نهایت با استفاده از ظرفیت پلیس راهور متخلفین اعمال قانون شدند از طرفی با توجه به ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته برای بازگشت مسافرینی که از قبل به شهرهای قرمز و نارنجی جدید سفر کرده‌اند این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان لنجان از شهروندان شهرها و روستاهای این شهرستان درخواست کرد از برگزاری دورهمی خانوادگی و هرگونه سفر و ترددهای غیرضروری به شدت خودداری کنند، خاطرنشان کرد: تمام مسافرانی که از قبل به شهرستان لنجان سفر کرده‌اند، باید ظرف مدت ۷۲ ساعت به مبدا خود بازگردند در غیر این صورت جریمه خواهند شد، همچنین منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ الی ۳ بامداد با جدیت بیشتری ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=5290
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.