• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس شورای هنر شد

  • کد خبر : 53323
  • 10 بهمن 1402 - 20:00
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس شورای هنر شد
تأیید نهایی ۷ مصوبه شورای‌های تخصصی زیر مجموعه، اصول ده‌گانه حاکم بر بازنگری آیین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی، انتخاب رئیس شورای هنر و انتخاب ۴ نفر اعضای حقیقی هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند.

به گزارش نبض وطن به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه بعد از ظهر سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی برگزار شد، ۷ مصوبه شورای‌های تخصصی زیر مجموعه شورا که در شورای معین نیز به تصویب رسیده بود، مطرح، بررسی و به تصویب نهایی رسید.

اساسنامه بنیاد ملی پویانمایی ایران، ماده واحده برگزاری هنربازار (اکسپوی) ایران، نامگذاری ۶ مناسبت جدید در متن و ضمیمه تقویم، ماده واحده تأسیس مؤسسات مدیریت جمعی حقوق مالکیت ادبی و هنری، ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی، اصلاح موادی از اساسنامه نهاد نمایندگی مقام در دانشگاه‌ها و آئین‌نامه پروانه تولید و نمایش فیلم در این جلسه به تصویب نهایی رسیدند و آئین‌نامه شورای ارزشیابی هنرمندان صنایع دستی، هنرهای سنتی و میراث‌های تمدنی نیز در این جلسه مطرح و بررسی، اما تصویب نهایی آن به جلسه بعدی شورا موکول شد.

در جلسه امروز همچنین اصول ده‌گانه حاکم بر بازنگری آئین‌نامه ارتقای مرتبه اعضای هیئات علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی که در جلسات متعدد شورای معین و شورای ستاد علم و فناوری مورد بررسی قرار گرفته بود، مطرح و به تصویب نهایی رسید. کلیات این مصوبه نیز در جلسه گذشته شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود.

انتخاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس شورای هنر و انتخاب ۴ نفر اعضای حقیقی هیئت امنای سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) و انتخاب ساعی به عنوان نماینده شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در این سازمان نیز از دیگر مصوبات جلسه امروز شورا بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=53323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.