• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر:

مسئله مسکن در خطه طلایی ایران یک مسئله مهم و حیاتی است

  • کد خبر : 54408
  • 17 بهمن 1402 - 18:28
مسئله مسکن در خطه طلایی ایران یک مسئله مهم و حیاتی است
شهردار زرین شهر گفت: مدیریت شهری زرین شهر با حمایت فرماندار شهرستان لنجان، نگاه مثبت استاندار اصفهان و همراهی اداره کل مسکن و شهرسازی استان موفق به جلب نظر مسئولان استان و دریافت مجوزهای مختلف برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جانمایی زمین مورد نیاز به وسعت ۹۰ هکتار شد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی بعد از ظهر امروز سه شنبه _هفدهم بهمن _ در جمع خبرنگاران مسئله مسکن در شرایط کنونی را برای خطه طلایی ایران یک مسئله مهم و حیاتی دانست و اظهار کرد: طی سال‌های گذشته به دلایل مختلف از جمله کمبود زمین برای ساخت و ساز مسکن شاهد گران شدن زمین و مسکن در زرین شهر و در نهایت مهاجرت شهروندان از این شهر به دیگر شهرهای همجوار هستم.

وی افزود: یکی از سیاست‌های وزارت کشور و دولت سیزدهم توزیع عادلانه خدمات و امکانات کشور بوده که تحقق این سیاست می‌تواند توزیع متوازن جمعیت را در شهرهای ایران رقم بزند از این رو شهرداری و اعضای شورای اسلامی زرین شهر در دوره ششم با تلاش‌های بسیار در مسیری حرکت کردند تا طرح ملی مسکن در زرین شهر اجرایی شود.

شهردار زرین شهر یکی از دغده‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر را حل مسکن شهروندان دانست و تصریح کرد: اجرای طرح نهضت ملی در خطه طلایی ایران علاوه بر توسعه شهر نقش بسزایی را در حوزه مدیریت قیمت زمین و مسکن ایفا می‌کند از این رو علیرغم چالش‌های مختلف برای تحقق این مهم مدیریت شهری پیگیری‌های متعددی را در سطح استان اصفهان و کشور در طول دو سال گذشته انجام داد و در نهایت با پیگیری‌های فراوان موفق به اخذ پاسخ مثبت استعلامات از مراجع قانونی شدیم.

وی با اشاره به تصویب الحاق ۹۰ هکتار از اراضی ملی به محدوده زرین شهر در شورای مسکن استان، ادامه داد: مدیریت شهری زرین شهر با حمایت فرماندار شهرستان لنجان، نگاه مثبت استاندار اصفهان و همراهی اداره کل مسکن و شهرسازی استان موفق به جلب نظر مسئولان استان و دریافت مجوزهای مختلف برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جانمایی زمین مورد نیاز به وسعت ۹۰ هکتار شد.

اسماعیلی احمدی اضافه کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده الحاق ۹۰ هکتار از اراضی دولتی به محدوده زرین شهر در دو فاز اجرایی خواهد شد به‌گونه‌ای که ۶۵ هکتار آن در فاز نخست پس از طرح در شورای برنامه‌ریزی مصوب و به محدوده شهر اضافه شد و در حال حاضر طرح تفکیکی آن آماده طرح در کمیسیون ماده پنج است.

وی عنوان کرد: ۲۵ هکتار از ۹۰ هکتار نیز در فاز دوم و پس از تصویب شورای معادن به محدوده زرین شهر الحاق خواهد شد.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: با الحاق اراضی دولتی به محدوده زرین‌شهر برای اجرای طرح جهش تولید مسکن قطعاً شاهد جلوگیری از مهاجرت شهروندان و توسعه همه جانبه شهر خواهیم بود و امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد آغاز مراحل ساخت‌وساز، تکمیل و واگذاری مسکن به متقاضیان در خطه طلایی ایران باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=54408

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.