• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

استرداد کلاهبردار ۹۰ میلیاردی به ایران

  • کد خبر : 55541
  • 26 بهمن 1402 - 14:02
استرداد کلاهبردار ۹۰ میلیاردی به ایران
رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از دستگیری و استرداد فردی به اتهام جعل و کلاهبرداری در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار مجید کریمی اظهار کرد: پلیس بین‌الملل فراجا با همکاری پلیس یکی از کشورهای همسایه، فردی را به اتهام کلاهبرداری که تحت تعقیب مراجع قضائی کشور بود دستگیر و به کشور مسترد کرد.

وی افزود: این فرد مسترد شده، از طریق جعل و استفاده از شیوه‌ها و روش‌های متقلبانه از طریق درگاه فضای مجازی و حساب شخصی خود اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال از بیش از ۲۰۰ نفر از افراد بی بضاعت، قشر مستضعف و معلول و ناشنوایان کرده و چندی پیش از کشور متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن ملاقات با برخی مال باختگان تصریح کرد: این متهم رئیس هیئت مدیره، مسئول فناوری و مسئول مالی شرکت بوده که با تبلیغات وسیع در کشور با شعار اعطای سود حداکثری اعتماد متضررین را برای خرید سهام این شرکت جلب می‌کرده است.

سردار کریمی ادامه داد: تا قبل از استرداد این فرد، مال باختگان پرونده ۲۰۰ نفر بوده، لیکن در روند رسیدگی پرونده و با شکایت شاکیان جدید این تعداد به ۴۴۰ نفر و در آینده به ۱۵۰۰ نفر افزایش خواهد یافت، با توجه به متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

وی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متهم را در کشور محل اختفا ردیابی، شناسایی و در نهایت دستگیر کردند، متهم توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=55541

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.