• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
رییس اتاق اصناف شهرستان لنجان خبر داد؛

تشدید بازرسی از اصناف در شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان

  • کد خبر : 5665
  • 16 فروردین 1400 - 2:01
تشدید بازرسی از اصناف در شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان
رییس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: با توجه به ادامه اوج گیری آمار مبتلایان و فوتی‌ها از روز شنبه، 14 فروردین ماه فعالیت همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک با اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ ستاد استانی و شهرستانی ممنوع اعلام شد و برهمین اساس نظارت‌ها برای اعمال محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تشدید گردید.

محمدجواد نورانی در گفت و گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: طرح نظارت بر واحدهای صنفی، کسبه و بازاریان به دلیل اوج گیری آمار مبتلایان به کرونا و احتمال آغاز موج چهارم آغاز شده هرچند طبق آمارهای موجود درصد قابل توجهی از کسبه و بازاریان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می کنند اما متاسفانه برخی افراد از اقشار مختلف جامعه با عادی انگاری به رعایت نکات بهداشتی اعتقادی ندارند و در بازار و معابر شهر بدون ماسک حاضر می شوند.

وی افزود: با توجه به ادامه اوج گیری آمار مبتلایان و فوتی‌ها از روز شنبه، ۱۴ فروردین ماه فعالیت همه مشاغل به جز مشاغل سطح یک با اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و ابلاغ ستاد استانی و شهرستانی ممنوع اعلام شد و برهمین اساس نظارت‌ها برای اعمال محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ تشدید گردید.

رییس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: برای رعایت بهتر پروتکل‌های بهداشتی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب تعطیل و واحدهای دارای پروانه نیز پس از ارائه تذکر داده می شود.

وی به تعداد کمک بازرسان اتاق اصناف نیز اشاره کرد و گفت: می دانیم که این تعداد بازرس در شهرستان بسیار کم است اما چاره ای نیست و اتاق اصناف شهرستان لنجان تمام نیروهای اتحادیه های صنفی را بکار گیری کرده تا بتوانیم اعمال محدودیت ها را به نحو احسن اجرایی کنیم.

نورانی با اشاره به تشدید بازرسی ها در شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان، عنوان کرد:طی روزهای گذشته بازرسی از واحدهای صنفی افزایش داشته و به واحدهای صنفی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴که واحد خود را باز می‌کنند اخطار کتبی و شفاهی داده شده که معمولاً اثر بخش است و باعث می‌شود اصناف مقررات را رعایت کنند و در صورت رعایت نکردن، حتما برخورد قانونی و پلمب در انتظار آنهاست.

وی بیان کرد: سعی ما بر آن است تا حد امکان واحدهای صنفی پلمب نشود و با اخطار و تذکر آنها را ترغیب به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنیم. بنابراین طی روز‌های گذشته در نوبت صبح و بعداز ظهر بازرسی ها با جدیت دنبال و تذکرات لازم به واحدهای صنفی که فعالیت می‌کردند داده شده است و آن‌ها هم رعایت کردند.

رییس اتاق اصناف شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: متصدی سایر واحدهای صنفی ضروری(گروه شغلی یک) موظف به استفاده از ماسک و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هستند، در غیر این صورت متصدیان با واحدهای صنفی متخلف برخورد خواهد شد.

وی از تمامی واحدهای صنفی شهرستان در گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ خواست تا در راستای قطع زنجیره بیماری کرونا و اجرای تصمیمات ستاد کرونای استان و شهرستان با تیم‌های نظارتی همکاری کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=5665
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.