• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

امیرعبداللهیان: روند مناسبات ایران و مجارستان رو به رشد است

  • کد خبر : 56651
  • 03 اسفند 1402 - 23:05
امیرعبداللهیان: روند مناسبات ایران و مجارستان رو به رشد است
وزیر امور خارجه گفت: روند مناسبات جمهوری اسلامی ایران و مجارستان روبه رشد است و برگزاری به موقع کمیسیون مشترک اقتصادی و توافقات به عمل آمده مایه خرسندی بوده و پیگیری توافقات انجام شده وظیفه همه دستگاه‌های ذیربط است.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، ‏حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان، امروز در خصوص راه‌های تقویت مناسبات دوجانبه در ابعاد مختلف سیاسی اقتصادی، علمی و فرهنگی و نیز تحولات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کردند.

وزیر امورخارجه در این دیدار با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و همایش فعالان تجاری و اقتصادی دو کشور که صبح امروز به ریاست وزیر خارجه مجارستان و وزیر اقتصاد کشورمان برگزار شد، اظهار کرد: روند مناسبات جمهوری اسلامی ایران و مجارستان رو به رشد است و برگزاری به موقع کمیسیون مشترک اقتصادی و توافقات به عمل آمده مایه خرسندی بوده و پیگیری توافقات انجام شده وظیفه همه دستگاه‌های ذیربط است.

امیرعبداللهیان در این دیدار مقاومت در مقابل اشغالگری را حق مشروع ملت فلسطین دانست و ضمن محکوم نمودن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم ‎فلسطین کوشش برای توقف ‎نسل‌کشی رژیم آپارتاید اسرائیل را وظیفه مشترک همه کشورها و مجامع بین‌المللی توصیف کرد و با اشاره به نظرات و احکام دادگاه بین‌المللی لاهه افزود: وجدان جامعه جهانی از کشتار کودکان و زنان بی‌گناه فلسطینی جریحه‌دار شده و وظیفه همه صلح جویان واقعی که نگران گسترش جنگ در منطقه هستند، این است که برای توقف فوری جنایات رژیم اسرائیل و مجازات عوامل آن تلاش کنند.

روند مناسبات ایران و مجارستان رو به رشد است

وزیر امورخارجه مجارستان نیز با قدردانی از میزبانی همتای خود در سفر به جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به مذاکرات موفق چهارمین کمیسیون مشترک اقتصادی دوجانبه اظهار کرد: مناسبات دو کشور در مسیر پیشرفت و در چارچوب احترام متقابل قرار دارد.

وی در ادامه با استقبال از گسترش همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و پارلمانی آمادگی خود را برای تقویت این مناسبات اعلام داشت.

سیارتو با اشاره به همکاری آموزشی موفق دو کشور، بر ارتقا همکاری‌های علمی و دانشگاهی تأکید نمود.

وزیر امور خارجه مجارستان تبادل نظر با وزیر امورخارجه کشورمان در خصوص یافتن راه‌های دیپلماتیک برای پیشگیری از شدت یافتن بحران در منطقه را مفید ارزیابی کرد و اظهار کرد: ما معتقدیم جامعه بین‌المللی باید در قبال جلوگیری از شدت یافتن بحران در منطقه مسئولانه عمل کند. مجارستان به شدت نگران افزایش دامنه بحران در منطقه است و باید از دیپلماسی برای یافتن راه‌های کاستن از این بحران خطرناک استفاده کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=56651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.